امیر سرتیپ اسماعیلی:

در مقابل زورگویی‌های دشمنان ایستاده‌ایم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش گفت: کشورهای زورگو نمی‌توانند موفقیت‌های ایران را ببینند، ولی ما در مقابل زورگویی‌های دشمنان ایستاده‌ایم.

به گزارش حوزه دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران؛ امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش در مراسم یادواره سرداران و 165 شهید والامقام بخش "خمام" از توابع شهرستان رشت، اظهار داشت: پروژه‌هایی که امروز به دست جوانان و دانشمندان ایران اسلامی به سرانجام می‌رسد، نمونه عینی و اثبات شعار "ما می‌توانیم" است.

وی با یادآوری دشواری‌های دوران جنگ تحمیلی که از ناحیه دشمن به رزمندگان اسلام وارد می‌شد، افزود: در آن زمان نیز نظام نوپای اسلامی با تکیه بر جوانان این مرز و بوم، در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش افتخارات کنونی کشور را مرهون مجاهدت‌های شهیدان خواند و موفقیت‌ در عرصه‌های مختلف از جمله بخش‌های علمی همچون "فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای" و "فناوری نانو" را نمونه‌ای از اعتماد به نفس فرزندان این مرز و بوم به تأسی از خودباوری رزمندگان در دوران پرافتخار دفاع مقدس خواند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، به این سخن رهبر معظم انقلاب که "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"، اشاره كرد و گفت: برگزاری مراسمی تحت عنوان یادواره شهدا، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

امير سرتيپ اسماعیلی با تأکید بر لزوم تبیین سیره شهدا و آشنا کردن نسل جوان با منش و سلوک شهیدان، این دو امر مهم را از جمله عواملی دانست که موجب قدرت یافتن بیش از پیش ملت ایران در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی جایگاه کنونی جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و جهان، اثرگذار خواند و گفت: کشورهای زورگو نمی‌توانند موفقیت‌های ایران را ببینند، ولی ما مقابل این زورگویی‌ها ایستاده‌ایم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش در خاتمه بر ضرورت بهره‌گیری از دستاوردهای دوران دفاع مقدس تأکید و آن دوران به‌ویژه ولایتمداری، جانبازی، فداکاری و ایثار شهدا را سرمنشأ موفقیت‌های امروز کشور ذکر کرد.

شایان ذکر است، شهر "خمام" در 15 کیلومتری رشت و در مسیر راه رشت - بندر انزلی قرار دارد و 165 شهید و افزون بر 200 جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار