از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت

ثبت ۶۰ مجوز کسب و کار بخش صنعت، معدن و تجارت در پایگاه اطلاع رسانی هیات مقررات زدایی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت ۶۰ مجوز کسب و کار توسط معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در پایگاه اطلاع رسانی هیات مقررات زدایی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ حسین ابویی مهریزی به ضرورت انجام این اقدام در راستای اجرای قانون اصلاح مواد (۱)، (۶) و (۷) سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی و تکلیفی که برعهده وزارت امور اقتصای و دارایی با هدف ساماندهی صدور مجوز‌ها صورت گرفته است اشاره کرد. 

به گفته وی بر اساس ماده (۷) اصلاحی این قانون، به منظور تسهیل سرمایه گذاری در ایران، مراجع صدور مجوز‌های کسب و کار موظفند شرایط و فرایند صدور یا تمدید مجوز‌های کسب و کار را به نحوی ساده کنند که هر متقاضی مجوز کسب و کار در صورت ارایه مدارک مصرح در پایگاه اطلاع رسانی مجوز‌های کسب و کار بتوانند در حداقل زمان ممکن مجوز مورد نیاز خود را دریافت کند. 

وی افزود: معاونت طرح و برنامه به عنوان نماینده معرفی شده وزارت متبوع به هیأت مقررات‌زدایی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علاوه بر حضور در جلسات مستمر طی برنامه ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته از حوزه‌های زیر مجموعه، مجوزهای مرتبط با هر حوزه را دریافت و پس از بررسی در پایگاه اطلاع‌رسانی مزبور ثبت کرده است. 

ابوئی مهریزی به آخرین وضعیت ثبت مجوز‌های کسب و کار حوزه‌های زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایگاه اطلاع رسانی هیات مقررات زدایی تا پایان بهمن ماه سال جاری نیز اشاره کرد. 

وی یادآور شد: دراین راستا حوزه‌های معاونت طرح و برنامه، مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، مرکز ملی فرش، معاونت امور صنایع هر کدام ۶ مجوز، سازمان توسعه تجارت ایران ۹ مجوز، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ۱۱ مجوز، معاونت آموزش، پژوهش و فناوری ۱ مجوز، معاونت امور معادن و صنایع معدنی ۱۳ مجوز و معاونت توسعه بازرگانی داخلی۲ مجوز، که جمعاً به تعداد ۶۰ مجوز تاکنون ر سامانه مذکور به ثبت رسیده است. 

ابوئی مهریزی همچنین یادآور شد: با برنامه ریزی صورت گرفته در نظر است کل مجوز‌های مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سالجاری ثبت نهایی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار