خدمات رفاهی رایگان برای تاسیسات بین راهی

واحدهایی که مجوز سازمان میراث و گردشگری را دارند موظف هستند خدمات رفاهی را به مراجعان ارائه دهند بی آنکه بخواهند به واسطه این خدمات سرویس‌های خود را بفروشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مرتضی رحمانی موحد معاونت گردشگری پیرامون فعالیت‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری امروز گفت: از فعالیت 18 دستگاه به طور مستقیم در ارائه خدمات، امکانات و ظرفیت‌های خود در طرح نوروز 94 و از همکاری و مشارکت حدود 30 سازمان و نهار دولتی و غیر دولتی خبر داد.

رحمانی موحد همچنین به انجام مانورود نوروز 94 در 25 اسفند ماه 93 اشاره کرد و انجام نظارت‌ها و بازدید از تاسیسات گردشگری از بهمن ماه سال جاری خبر داد.

 معاون گردشگری مبنی بر ارائه آمار و اطلاعات دقیق درخصوص نتیجه نظارت‌های انجام شده از تاسیسات گردشگری گفت: فهرست مشکلات موجود احصاء و موارد مورد نظر به آنها ابلاغ شده‌است. تقریبا 80 درصد تاسیسات اقامتی آسیب‌های شناسایی شده را مرتفع کردند و درخصوص برخی امور مهم نیز به هتل‌ها هشدار جدی داده‌شده‌است.

 با وجود آنکه با مشکل اقامت روبه‌رو هستیم اما با توجه به مهم بودن مبحث مهمان‌نوازی و اقامت به جد با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

رحمانی موحد همچنین درخصوص ارائه آمار از کسر یا اضافه شدن درجه هتل‌ها و مراکز اقامتی و ارائه اخطار یا هشدار یا تعلیق واحدهای گردشگری گفت: آماری نمی‌توانم بگویم.

معاون گردشگری به برخی تخلفات که توسط هتلداران انجام می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: برخی هتل‌ها رزروهای سفید دارند که مطابق با قانون نیست. برخی از هتلداران اقدام به انبوه فروشی بدون دارا بودن نام مسافر می‌کنند که خلاف قانون است و با آنها برخورد خواهیم کرد.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به نظام رزرواسیون و تنظیم تورها اشاره کرد و گفت:‌ چون امکانات و خدمات ما در حد معقول نیست دچار آسیب شده‌است.

سازمان هواپیمایی از قیمت‌گذاری گرفته تا چارتر و کنسل شدن سفرها گله مند است. همه این موارد به صورت پله کانی در حوزه سفر تاثیرگذار است. از این رو قصد داریم تا در یک برنامه ریزی بین بخشی، در اوایل سال 94 از مسئله را حل کنیم.

به گفته او، چارتر در مجموعه مورد تایید هیچیک از دستگاه‌ها نیست و برخورد خواهیم کرد.

رحمانی موحد در ادامه به فعالیت خانه مسافرها نیز اشاره کرد و از عموم جامعه درخواست کرد تا به مراکزی مراجعه کنند که در سایت خانه مسافر اطلاعات آنها موجود است.

البته چندی پیش درخصوص فعالیت این بخش و نظارت اتحادیه‌ها و جامعه‌های هتلداران استانی بر فعالیت خانه مسافرها نیز مطرح شده‌ بود که به گفته معاون گردشگری در حال حاضر در مرحله مطالعه و نظر سنجی قرار دارد و قطعا باید همکاری و تعاملی بین این دو بخش بوجود آید اما چگونگی این فعالیت‌ّها درآینده مشخص خواهد شد.

به گفته او، فعالیت اماکن گردشگری و اقامتی غیر مجاز که خارج از چارچوب سیاست سازمان میرا ث و گردشگری هستند از نظر این سازمان غیر قانونی است و توسط مراجع قضایی قابل پیگری خواهد بود.

معاون گردشگری درخصوص سرویس‌های بهداشتی و خدماتی که تاسیسات بین راهی باید به مسافران ارائه دهند گفت: واحدهایی که مجوز سازمان میراث و گردشگری را دارند موظف هستند خدمات رفاهی را به مراجعان ارائه دهند بی آنکه بخواهند به واسطه این خدمات سرویس‌های خود را بفروشند. از این رو مسافران می‌توانند از خدماتی مانند سرویس بهداشتی بدون آنکه از سرویس غذا یا اقامتی مجموعه استفاده کنند بهره برند.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین از افزایش زمان فعالیت مساجد و بقاع متبرکه در ایام نوروز خبر داد و افزود: با هماهنگی‌هایی که با سازمان اوقاف و مساجد کشور انجام شده قرارا است ساعات فعالیت این بخش‌ نیز در نوروز افزایش یابد.

او با اشاره به فعالیت 11826 باب سرویس بهداشتی درخصوص نتیجه برنامه‌ریزی برای ساخت سرویس‌های بهداشتی گفت: بخشی از این پروژه به دلیل جانمایی نامناسب و نبود سرمایه گذار با مشکل روبه‌رو شده‌است. بخشی نیز توسط بخش خصوصی ساخته شده‌است اما به دنبال بهره بردار است. بخشی نیز قرار است با کمک شهرداری‌ها و سازمان راه‌داری فعال شود.

به گفته رحمانی موحد، آمار خاصی از سفرهای خارجی که در نوروز چارتر شده‌اند وجود ندارد. در عین حال از بنزین سفر نیز خبری نیست.
اعلام آمار نوروز نیز همانند سال گذشته بر اساس اقامت و بازدید از اماکن تاریخی خواهد بود. نظام جامع آماری نیز با همکاری مرکز آمار در سال 94 به نتیجه خواهد رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار