دیابت را با جدیدترین رژیم غذایی گیاهی درمان کنید

سن، جنس، فعالیت فیزیکی ازجمله مؤثر بر رژیم غذایی افراد دیابتی هستند.

دکتر علی استقامتی فوق تخصص غدد درون ریز و استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گفت: راه حل اصلی برای درمان دیابت، به خصوص دیابت نوع دوم، داشتن رژیم غذایی مناسب است و بدون این رژیم نمی‌توان آنرا کنترل کرد.

وی در ادامه گفت: هر فرد بر حسب شرایط، عادات غذایی، فرهنگ و سطح اقتصادی و اجتماعی دارای رژیم غذایی متغیر است و بر حسب سن، جنس، فعالیت‌ فیزیکی، قند خون، علایق و رفتار غذایی فرد متفاوت است.

وی تأکید کرد: در رژیم غذایی افراد مبتلاء  به دیابت کلیاتی وجود دارد که حائز اهمیت است زیرا فردی که دارای بیماری دیابت است در رژیم غذایی که مصرف می‌کند میزان کل کالری باید محدود باشد چون منجر به چاق شدن آنها می‌گردد و این کالری باید نیم درصد مواد نشاسته‌ای باشد.

استقامتی افزود: 30 درصد کل کالری از طریق چربی‌ها است. که معمولاً  برای افراد دیابتی چربی‌های غیر اشباع را پیشنهاد می‌کنیم مانند روغن زیتون، روغن هسته‌ی انگور وپیشنهاد می‌گردد کمتر از روغن آفتاب گردان و روغن‌های جامد استفاده گردد و یا در صورت ممکن از رژیم فرد دیابتی حذف شود.

وی خاطر نشان کرد: در حدود 20 درصد از کالری باید شامل پروتئین باشد همچون ماهی، مرغ و گوشت و از جمله سبزیجات که می‌توانند این میزان را تأمین کنند.

وی در پایان گفت: سبزی‌های پخته شده برای تأمین ویتامین، املاح و فیبری که دارا است مورد استفاده قرار می‌گیرد که منجر به بهبود کارکرد  بهتر دستگاه گوارش می‌گردد. استفاده از میوه‌ها نیز روزی 3 بار و در حد معین برای افراد دیابتی توصیه می‌گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رژیم ، غذا ، بیماری ، درد ، درمان ، خوراکی ، میوه ، سبزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار