آسیب به گوش میانی در اثر تغییرات فشاری

دگرگونی‌های شدید، فشار فراینده‌ای در گوش ایجاد می‌کند که باعث تأثیر در فشار درون مغز می‌گردد.

دکتر عمرانی متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: گوش میانی حتماً باید دارای هوا باشد تا منجر به خوب شنیده شدن صدا شود و استخوان چه‌های درون گوش بتوانند صدا را به خوبی از پرده گوش انتقال دهند.

وی افزود: اگر فشار در گوش درونی برابر فشار بیرون باشد بهترین شرایط برای انتقال صدا را فراهم می‌شود. بین گوش میانی و بینی لوله‌ای وجود دارد که همیشه بسته است به جز زمانی که ما آب دهان را قورت می‌دهیم و یا زمانی که عمل بلع را انجام می‌دهیم و یا دگرگونی‌های فشار پیش می‌آید، که با عضلات ظریف و کوچکی که در کام است باعث می‌شود این لوله بین گوش میانی و بینی از ثانیه باز شود و گوش در بهترین شرایط شنوایی قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت بسته شدن راه این لوله در اثر عفونت‌های مزمن و مکرر بینی و خلط فراوان مشکلاتی را پدید بیاورد در افراد بزرگسال نیز عواملی مثل از کار افتادگی این راه بسته می‌شود و در صورت یکسان نبودن فشار پس و پیش پرده مشکلات زیادی بوجود می‌آید ولی اگر این دگرگونی‌ها شدید باشند فشار فزاینده‌ای در گوش ایجاد می‌کند به باعث تأثیر فشار دورن مغز می‌گردد.



انتهای پیام/

برچسب ها: گوش میانی ، فشار ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار