کرمان؛

گرده افشانی نخیلات در جنوب کرمان در حال انجام است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: گرده‌ افشانی نخیلات از اوایل اسفند در شهرستان‌های جنوبی قلعه‌گنج و رودبارآغاز شده است و تا اواخر اسفند در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد پایان می‌یابد.

اسلام شاهرخی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود: جنوب کرمان با دارا بودن 31 هزار و 250 هکتار نخلستان بارور یکی از مناطق مستعد کاشت این گیاه است.

وی ارقام کشت شده در این منطقه را مضافتی، کلوته، مرداسنگ دانست و گفت: این ارقام پس از برداشت علاوه بر مصرف داخلی به دلیل سالم بودن به سایر کشورها صادر می‌شوند.

شاهرخی اظهار داشت:گرده‌افشانی معمولاً به صورت سنتی و در سه نوبت انجام می‌گیرد که برای کشاورزان هزینه‌براست.

وی با اشاره به برنامه ‌ریزی‌های سازمان در این زمینه افزود: باید تلاش شود که کشاورزان این عمل را به صورت مکانیزه انجام دهند بر همین اساس در حال حاضر از محل خط ویژه مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضی خرید دستگاه گرده‌افشانی مکانیزه و بالابر تسهیلات پرداخت می‌شود و محدودیت اعتباری در این زمینه وجود ندارد.

شاهرخی با بیان اینکه همزمان با گرده‌افشانی کار مبارزه با سوسک شاخ ‌دار خرما نیز به وسیله طعمه مسموم انجام می گیرد،عنوان کرد: باید باغداران به منظور راهنمایی‌های فنی در این زمینه با کارشناسان مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی مشورت کنند.
 
 
انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.