سردار فضلی در "نشست خبری راهیان نور و جشنواره ملی سرزمین نور":

قریب به 6 میلیون نفر برای بازدید از مناطق عملیاتی پیش‌بینی شده است / پشتیبانی و حمایت رئیس جمهور

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: کاروان‌های راهیان نور در دوره زمانی 20 اسفند ماه تا پایان فروردین 94 اعزام می‌شوند و قریب به 6 میلیون نفر برای حضور در زیارتگاه‌های دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

قریب به 6 میلیون نفر برای بازدید از مناطق عملیاتی پیش‌بینی شده است / پشتیبانی و حمایت رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار "علی فضلی" فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور و جانشین سازمان بسیج مستضعفین در "نشست خبری راهیان نور و جشنواره ملی سرزمین نور" که در سالن جلسات مرکز بسیج رسانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: کاروان‌های راهیان نور در دوره زمانی 20 اسفند ماه تا پایان فروردین 94 اعزام می‌شوند و قریب به 6 میلیون نفر برای حضور در زیارتگاه‌های دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به حضور همه جانبه آحاد ملت ایران و پیش بینی‌های لازم در مجموعه نیروهای مسلح و ارگان‌های مختلف یادآور شد: در اعزام یک میلیون و 25 هزار دانش آموز و فرهنگی توفیق یافته‌ایم که بیش از 590 هزار نفر تا به امروز اعزام شدند و 5 استان زمینی اعم از "خوزستان"، "ایلام"، "کرمانشاه"، "کردستان"، "آذربایجان غربی" و بخش اندکی از راهیان نور دریایی هم بازدید می‌شود و با توجه به قرارگاه مشترکی که ایجاد کردیم و با توسعه آموزش و پرورش 22 هزار دبیرستان و مدیر کاروان اضافه شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با اشاره به امکانات پیش بینی شده برای زائران تأکید کرد: ما امسال بهتر از سال‌های گذشته حضور یافته‌ایم و دارای شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته هستیم  و در عرصه دریا هم امسال سال پنجم راهیان نور است و با حضور نیروی دریایی قدرتمند سپاه و ارتش در "هرمزگان" و "بوشهر" پذیرای زائران خواهیم بود.

امسال از 50 کشور خارجی مهمانانی را خواهیم داشت

سردار فضلی اظهار داشت: امسال از 50 کشور خارجی مهمانانی را خواهیم داشت که قریب به 6 هزار نفر هستند و از قاره‌های مختلف از جمله "آسیا"، "اروپا" و "آفریقا" حضور می‌یابند.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره اینکه "امسال نسبت به سال گذشته چند درصد افزایش رشد در تعداد اعزام نفرات به راهیان نور داشته‌اید" اظهار داشت: از سال 86 تا سال گذشته از 400 هزار نفر و پس از آن 1 میلیون و 400 هزار نفر و پس از آن 1 میلیون و 860 هزار نفر و پس از آن قریب به 3 میلیون نفر و پس از آن قریب به 4 میلیون نفر و در سال گذشته 4 میلیون و 860 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و امسال پیش‌بینی 6 میلیون نفر را داریم که زیرساخت‌ها پاسخگوی جمعیت بیش از این را نمی‌دهد.
 
 
در سال، 10 درصد از جمعیت ملت عزیز ایران از راهیان نور بازدید کنند

وی یادآور شد: با توجه به تدابیر پیش بینی شده در نظر است تا در سال 10 درصد از جمعیت ملت عزیز ایران از  راهیان نور بازدید کنند و ما این آمادگی را داریم که در هر زمانی از سال اگر اردویی آمادگی حضور در مناطق عملیاتی را داشته باشد اقدامات لازم و تدابیر درنظر گرفته شده را پیش‌بینی کنیم که در این زمینه 43 یادمان زیارتگاه و 50 اردوگاه داریم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ایجاد 11 نقطه "نمایش رزمی و بازسازی قطعاتی از دفاع مقدس" تأکید کرد: در خوزستان 5 نقطه پیش بینی شده که امکان بهره‌گیری و بازدید همه زائران فراهم بوده هیچ هزینه‌ای هم ندارد.

برگزاری روز ملی راهیان نور

سردار فضلی گفت: روز ملی راهیان نور در تاریخ 20 اسفند با حضور مقامات کشوری و لشکری براردوگاه شهید باکری برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور در پایان خاطر نشان کرد: همه مسئولین با همه توان از کاروان راهیان نور حمایت کردند و در جلسه‌ای که رئیس جمهور با اعضای کاروان راهیان نور داشت پشتیبانی و حمایت بی‌نظیری را داشتند.
 

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار