حجت‌الاسلام قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

کاهش چشمگیر ارائه دادخواست علیه آموزش و پرورش

معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب با اشاره به آخرین وضعیت ثبت دادخواست علیه آموزش و پرورش در دیوان عدالت گفت: در حال حاضر تعداد دادخواست‌های مطروحه علیه آموزش و پرورش کاهش چشمگیری داشته است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین «موسی قربانی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی و قضایی باشگاه خبرنگاران،‌  در ارتباط با آخرین وضعیت ثبت دادخواست علیه آموزش و پرورش اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل اطلاع‌رسانی به موقع در مورد مصوبه‌ای که شاکیان آموزش و پرورش با استناد به آن، دادخواست‌های زیادی به دیوان عدالت ارجاع می‌دادند، در حال حاضر تعداد این دادخواست‌ها سیر نزولی یافته و کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر ما شاهد ثبت بیش از 750 دادخواست علیه آموزش و پرورش بودیم، این درحالی است که چنانکه گفته شد، شاکیان به به مصوبه‌ای استناد می‌کردند که رئیس مجلس شورای اسلامی آن را غیر قانونی اعلام کرده بود.
 
معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین آموزش و پرورش مواردی را که مصوبه‌ 93 در مورد آنها اعمال شده اعلام کردند و ما از وزیر آموزش و پرورش تقاضا داریم چنانچه مواردی ناقص اعلام شده هر چه سریعتر این نقص را برطرف کنند.

گفتنی است، طی هفته گذشته دادخواست‌هایی علیه آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری ارجاع شد که به موضوع بند 5 ماده 68 قانون مدیریت و خدمات کشوری باز می‌گردد که مطابق این قانون فوق‌العاده‌هایی به عنوان فوق‌العاده تخصص برای فرهنگیان‌ در نظر گرفته می‌شد، اما باید در نظر داشت که شاکیان  به مصوبه‌ای استناد می‌کنند که رئیس مجلس شورای اسلامی آن را غیر قانونی اعلام کرده و از طرفی شامل آموزش و پرورش نمی‌شود.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار