میرزا کریمی به باشگاه خبرنگاران خبرداد:

کشف 24قطعه تاکسیدرمی و 16پوست جانوران وحشی/قالیچه گرگی زیر پای متخلفان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری 6 متخلف شکارغیرمجاز خبرداد.

نقی میرزاکریمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کشف قطعات تاکسیدرمی و پوست جانوران وحشی اظهار کرد: به دنبال گشت وکنترل یکماهه یگان حفاظت موفق به کشف مقادیر زیادی پوست و تاکسیدرمی جانوران وحشی شدیم.

وی ادامه داد:طی بازرسی های به عمل آمده تاکسیدرمی 2عدد طاووسک ،یک بهله جغد انبار ،یک قطعه اگرت،یک قطعه کبک ،یک عدد سمور،یک قلاده روباه شنی،یک راس قوچ،یک راس مرال،یک راس کل و یک قلاده پلنگ ایرانی از سطح استان تهران  کشف و ضبط گردید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به کشف 16تخته پوست اضافه کرد:همچنین دراین گشت و بازرسی ها یک قالیچه متشکل از پوست 10 قلاده گرگ و 6 تخته دپوست حیوانات غیربومی کشف و ضبط گردید.

میرزا کریمی به کشف 7 قبضه سلاح مجاز اشاره کردو تصریح کرد:3 قبضه سلاح در حاشیه رودخانه شور در حین شروع به شکار
،2قبضه سلاح شکاری به همراه لاشه یک راس قوچ وحشی در منزلی در شهرستان اسلامشهر و همچنین 2قبضه سلاح دیگر نیز به همراه تاکسیدرمی یک قلاده پلنگ کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران افزود :پرونده قانونی متخلفین در حال پیگیری است و از این بین پرونده یکنفر از این متخلفین درحال طی مراحل کارشناسی می باشد.

میرزا کریمی همچنین به متخلفین هشدار داد:ماموران یگان حفاظت به طور شبانه روزی در کنترل و پایش مناطق هستند و با هرگونه خریدوفروشو نگهداری جانوران وحشی و یا تخلفات شکار و صید برخورد قانونی خواهد کرد،ضمن اینکه مجازات شکارغیرمجاز جزای نقدی و یا حبس در انتظار متخلفین خواهد بود.

وی به شهروندان توصیه کرد:درصورت مشاهده هرگونه خرید و فروش غیرمجاز حیات وحش مراتب را از طریق شماره تلفن های 88843498 و 77359564به یگان حفاظت اطلاع دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشف ، پلنگ ایرانی ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار