اصفهان؛

اضافه شدن 60 هزار هكتار به فضاي سبز شهري

شهردار اصفهان گفت: به طور مثال در سال 93 باید 60 هکتار به فضای سبز شهر افزوده می شد که کار بسیار سختی است ولی خوشبختانه این کار در حال انجام است و اگر بتوانیم این سرانه را حفظ کنیم اقدام بسیار خوبی می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سید مرتضی سقایان نژاد با اعلام این مطلب اظهار داشت: مراسم روز درختكاري فقط یک پیام دارد و آن این است که اگر ما می خواهیم زندگی سالمی داشته باشیم باید طبیعت سالمی نیزداشته باشیم و طبیعت سالم باید رشد طبیعی خود را داشته باشد.

وی اذعان داشت: آب، هوا و درختان برای ادامه یک حیات سالم ضروری می باشندولی متاسفانه امروزه مباحث آلودگی هوا، خاک، نبود آب و خشکسالی های اخیرروز به روز اهمیت درخت را برای ما بیشتر نمایانمی کند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در دین اسلام نگاه به آب، درخت، طبیعت و سبزه ثواب دارد گفت: متاسفانه به خاطر دخل و تصرف هایی که در طبیعتانجام شده،به دست خود هوا را آلوده کرده و خاک، زمین، گیاهان و درختان را به دست خود نابود کرده که در واقع زندگی و حیات خود را نابود می کنیم.

سقاییان نژاد از برنامه های شهرداری جهت توسعه فضای سبز شهر اصفهان سخن گفتو تصریح کرد: برنامه های خوبی جهت توسعه فضای سبز پیش بینی شده است به طوریکه در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر اصفهان به بيش از 26 مترمربع است که قرار بود در برنامه پنجم این سرانه به 30 مترمربع ارتقاء یابد که این مهم به دلیل خشکسالی های اخیر محقق نشد.

وی با بیان اینکه هرساله نزدیک به 30 هزار نفر به جمعیت شهر اصفهان اضافه می شود گفت: به طور مثال درسال 93 باید 60 هکتار به فضای سبز شهر افزوده می شد که کار بسیار سختی است ولی خوشبختانه این کار در حال انجام است و اگر بتوانیم این سرانه را حفظ کنیم اقدام بسیار خوبی می باشد.

شهردار اصفهان از طرح خرید اکسیژن از شهروندان سخن گفت و ادامه داد: در این طرح شهرداری به افرادی که دارای باغ هستندو اقدام به درختکاری می کنند تسهیلات لازم همچون هرس، ارائه کود، آبیاری و ... را به صورت رایگان ارائه داده و در مقابل از شهروندان اکسیژنخریداری می کند.
سقاییان نژاد با تاکید بر اینکه باید نوع نگاه خود به طبیعت و نوع استفاده از انرژی های موجود راعوضکنیمبیان داشت: در حال حاضر به سمت استفاده از انرژی خورشیدی و تامینانرژی از طریقزباله می رویمبه طوریکه در برنامه 1400 حدود 12 و نیم مگاوات انرژی از طریق انرژی های تجدیدپذیر تولید خواهد شد و تمام سطح پارک ها به سیستم انرژی خورشیدی مجهز خواهد شدهمچنین از سیستم آبیاری قطره ای تحت فشار برای آبیاری عرصه ها استفاده می شود.

وی اذعان داشت: در برخی رسانه ها عنوان شدهکه فضای سبز فعلی شهر اصفهان نزدیک به 300 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد اما به طور واقعي اين ميزان50 ميليون متر مكعب است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: فضای سبز برای سلامتی، زیبایی و ادامه حیات ضروری است لذا همه باید دست به دست هم داده و نقش مردم و کمک های آن ها در این زمينهحساس و اساسی است تا فضای آرام، زیبا و سالم برای مردم و آینده فراهم کنیم .

سقاییان نژاد از رونمایی از پلاك كاشي هاي ابراهيميان زمان به منظور احيا نام و خاطره شهدا نیز سخن گفت و تصریح کرد: شهر اصفهان شهر کاشی های فیروزه ای است لذا سازمان زیباسازی جهت پررنگ نمودن نقش شهدا و معرفی شناسنامه و کارنامه آن ها پلاک های شهری را برای کوچه ها و معابر تهیه نموده که مزین به تمثال و زندگی نامه شهدا می باشد.

وی افزود: این طرح یکی از طرح های ابداعی است که حضور این تمثال در سطح شهر فضاي محلات را مطبوع خواهد کرد.



انتهای پیام/ق

برچسب ها: شهردار ، سلامت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.