آنچه در ذره بین این هفته گذشت

از افزایش قیمت بلیت‌های نوروزی هواپیما تا ساخت مجتمع تجاری غیر مقاوم در میدان فردوسی

خبرنگار ذره بین شب گذشته سوژه‌هایی همچون افزایش قیمت بلیت‌های نوروزی هواپیما و ساخت مجتمع تجاری غیر مقاوم در میدان فردوسی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، خبرنگار ذره بین در نخستین سوژه‌ خود به سراغ آژانس‌های هواپیمایی رفت تا از قیمت بلیت‌های نوروزی پرواز‌ها مطلع شود. 

بر همین اساس با آغاز نوروز و سفرهای نوروزی، قیمت بلیت‌ پروازهای چارتر نیز اوج گرفته است. اکثر این بلیت فروشان اعلام کرده‌ بودند که به هیچ عنوان پرواز سیستمی ندارند و همه بلیت‌های آنان از نوع چارتری است که این موضوع را دوربین مخفی 20:30 نیز اثبات کرد.

به عنوان مثال بلیت روز 29 اسفند برای سفر به کیش 460 هزار تومان و بلیت روز اول فروردین 94 برای سفر به مشهد 340 هزار تومان اعلام شد، در حالیکه همین بلیت برای روزهای جاری امسال 90 هزار تومان است.

جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی چند لحظه پیش اعلام کرده بود که فروش چارتری نباید بهانه‌ای برای گران فروشی و زیر پا گذاشتن حقوق مسافران باشد.

وی گفته بود در حال تدوین آئین نامه‌ای برای این موضوع هستیم.

البته لازم به یادآوری است که این آئین نامه از سفرهای نوروزی جا مانده است و حالا باید منتظر ماند و دید که خود را به سفرهای تابستانی می‌رساند یا نه؟

خبرنگار باشگاه خبرنگاران در سوژه بعدی خود به سراغ مجتمعی تجاری رفت که در میدان فردوسی ساخته شده است و حالا درست به هنگام واگذاری واحد‌هایی است که با اما و اگرهایی روبرو شده است.

غفرانی رئیس نظام مهندسی استان تهران در این خصوص گفت: پیش بینی‌ها و پیشگیری‌هایی کرده‌ایم که بار سنگین متمرکز مانند صندوق‌های بالای 500 کیلوگرم در طبقات این ساختمان برده نشود.

این در حالی است که حتی سالاری به عنوان یک عضو شورای شهر این مجتمع را یک فاجعه سازه‌ای دانسته و گفته است یکی از تذکرات این است که مجموعه سازمان نظام مهندسی دو پهلو و غیر شفاش عملم ی‌کند.

وی درباره اشکالات این سازه تصریح کرد: متاسفانه شرکت مهندسین مشاور محاسب سازه ناظر این پروژه هم بوده‌اند و این مسئله برای تمامی پروژه‌های بزرگ مقیاسی که پیش پروانه برای آن‌ها صادر شده، وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که نظام مهندسی پرونده این پروژه را همچنان باز نگه داشته است.

خبرنگار 20:30 در آخرین سوژه خود از هفته درخت کاری گفت که بسیاری در سازمان‌‌ها با کت و شلوار اتو کشیده نهالی کاشتند، اما مسئله مورد توجه این است که باید اظهار امیدواری کرده که روسای همین سازمان‌های مسئول بعد از این هفته مراقب باشند که به تازگی مجوز قلع و قم منابع طبیعی را به هر بهانه‌ای صادر نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار