وزیر راه و شهرسازی در همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

افزایش 2 هزار و 200 دوربین در راه‌های کشور/برخورد با اتوبوس‌های فاقد شناسنامه رانندگی

وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه در یکی دو سال گذشته هماهنگی‌های خوبی با کمیسیون ایمنی راه‌ها داشتیم و ایمنی راه‌ها را با طراحی جاده‌ها مرتبط در دستور کار خود قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که صبح امروز (دوشنبه) در سالن کوثر ستاد ناجا برگزار شد، با اشاره به همکاری‌های وزارت راه و شهرسازی با پلیس راهور و ناجا اظهار کرد: طی هماهنگی‌های خوبی که در یکی دو سال گذشته با پلیس راهور و ناجا درخصوص ایمنی راه‌ها داشتیم، مسئله ایمنی راه‌ها را مورد توجه خود قرار دادیم و قرار است برای ایمنی بهتر راه‌ها هر دوسال ایمنی جاده‌ها بررسی شود.

وی ادامه داد:در بحث خودروی ایمن‌تر چه خودرو‌های عمومی و چه شخصی،کمیسیون ایمنی راه، همکاری خوبی با ما داشته و امسال با هرگونه اتوبوس و سرویس‌های داخلی که فاقد شناسنامه رانندگی باشند، برخورد می‌شود.


همچنین آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با هماهنگی خوبی که با پلیس صورت گرفته، در بحث مهندسی راه و راه ایمن تر طی دوسال گذشته دو بار نواقص و مشکلات راه‌ها شناسایی و جهت اصلاح به کمیسیون ایمنی راه‌ها ابلاغ شده و علائم، خط کشی‌ها، توقف‌ گاه‌ها و ... از زمان طراحی تا بهره برداری مورد بررسی قرار گرفته تا ایمنی راه‌ها افزایش یابد.

وی در ادامه در خصوص مدیریت هوشمند راه‌ها گفت: با توجه به آن که زمان انقلاب یک میلیون و 200 هزار خودرو در سطح کشور وجود داشت، حال با افزایش چشمگیری تعداد خودرو‌ها به 16 میلیون رسیده و طی دو دهه آینده این رقم به 50 میلیون خودرو در کشور خواهد رسید که بر همین اساس با توجه به اینکه تعداد خودرو‌ها روز به روز در حال افزایش است، از طریق روش دستی، مدیریت و برخورد با تخلفات امکان پذیر نبوده و میبایست با تجهیز سیستم‌های هوشمند تخلفات به صورت هوشمند ثبت شود.

آخوندی افزود: تعداد دوربین‌های ثبت تخلف در سه سال‌ آینده از 450 دستگاه به دو هزار و 200 دوربین می‌رود.

وی عنوان کرد: با تجهیز دوربین‌ها در راه‌ها به دنبال‌ آن هستیم که به ازای هر 20 کیلومتر، یک دوربین نصب شود و میانگین میزان سرعت حد فاصل دو خودرو‌ مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 34 هزار کیلومتر راه شریانی وجود دارد و به دنبال آن هستیم که راه‌ها کاملا ایمن شود.

وی افزود: مردم می‌توانند برای مشاهده وضعیت زنده راه‌ها به سایت www.141.ir مراجعه کنند و به انتخاب خود می‌توانند از اطلاعات دروبین‌های محوری مطلع شوند.

آخوندی بیان کرد: سامانه sos سامانه‌ای است که به صورت پایلوت که 6 ماه پیش در قم راه اندازی شد و این سامانه به زودی در سراسر کشور راه اندازی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به چگونگی کارکرد این سامانه اشاره کرد و بیان کرد: این سامانه به صورت متمرکز بوده و از این پس هموطنان ما می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای با شماره مربوطه که بعدا اطلاع رسانی خواهد شد، تماس گرفته و پس از انتقال پیام، تمامی دسته‌های امدادی پلیس، آتش نشانی و... به صورت همزمان از‌ اطلاعات حادثه مطلع و بلافاصله به محل حادثه اعزام شوند.

آخوندی افزود: 116 هزار کیلومتر راه روستایی داریم که فقط 17 هزار کیلومتر آن دارای نواقص می‌باشد که با هماهنگی‌های صورت گرفته به زودی نواقص این راه‌ها مرتفع می‌گردد؛ در ضمن دو هزار و 500 کیلومتر راه روستایی طی یک سال گذشته روکش‌ آسفالت شده و دو میلیون تن قیر برای روکش‌ آسفالت به راه‌های روستایی در نظر گرفته شده بود.

وی در پایان افزود: در حوزه راه تا پایان سال 95 به دنبال آن هستیم راه ‌آهن‌های منتهی به تهران چهار خطی شود و بعد از تهران، نوبت به مشهد می‌رسد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، راه ، سوانح ، آخوندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دوربین را در بیابان بگذارید تا دوباره ماجرا طبس اتفاق نیو فته