کاهش حدود 40دلاری اونس طلا؛

راشاتودی: کاهش بهای طلا اقتصاد آفریقا را نشانه می‌رود

با توجه به اینکه تعداد زیادی از معادن طلای جهان در آفریقا قرار دارد، کاهش قیمت فلز زردرنگ جز ضرر به اقتصاد این کشور و ایجاد وابستگی جدید برای کشورهای آن هدفی ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، بهای طلا دیروز کاهش حدود 40 دلاری را تجربه کرد. کاهش 3 درصدی که تنها چند ثانیه بعد در راس اخبار هر خبرگزاری قرار گرفت.  

کاهش بهای طلا اقتصاد افریقا را نشانه رفت

بنابر آمارهای موجود آخرین کاهش شدید قیمت طلا مربوط به سال 2013 می‌شود زمانی که طلا کاهش بهای زیر 30 دلار را شاهد بود و بعد از این کاهش بود که حدس و گمان‌ها برای دلیل این سقوز قیمت آغاز شد.

کارشناسان بازار طلا در گفتگو با "سی‌ان‌ان" دلیل این کاهش را نوسان قیمت دلار و ارزش آن دانستند. آنها همچنین بر این باورند افزایش نرخ بهره در آمریکا ارزش دلار را بیش از پیش افزایش می‌دهد و به تقاضا برای کالاهایی نظیر طلا آسیب می‌زند.

اما خبرگزاری راشاتودی در اقدامی جالب توجه دلیل این کاهش را ضربه به اقتصاد آفریقا توصیف کرد. این خبرگزاری معتقد است بیش از نیمی از معادن طلای جهان در آفریقا قرار دارد و این کاهش جز ضرر به اقتصاد این کشور و ایجاد وابستگی جدید برای کشورهای آن هدفی ندارد.

حال باید دید که آیا کاهش بهای اونس طلا مثل نفت داستانی دنباله‌دار خواهد شد؟
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار