چرا آمریکا انرژی هسته‌ای و به کارگیری آن را برای خود بد نمی‌داند؟!/ ایالات متحده خواستار جمع‌آوری سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی شود

اگر برخورداری از انرژی هسته‌ای و پیشرفت و توسعه آن چیز بدی بود، آمریکا نباید بیش از 100 نیروگاه هسته‌ای تأسیس می‌کرد. هرچند آن‌ها داشتن بمب هسته‌ای و به کارگیری آن را برای خود بد نمی‌دانند.

"محمدحسن قدیری‌ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر اوباما مبنی بر پیشگیری توسعه برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: اگر آمریکا دست از زیاده‌خواهی برمی‌داشت و به معاهدات بین‌المللی و حقوق بین‌المللی ایران مبنی بر حق پیشرفت هسته‌ای در زمینه صلح ‌آمیز پایبند بود، بنابراین نباید تحریمی وضع می‌شد.

وی ادامه داد:اگر برخورداری از انرژی هسته‌ای و پیشرفت و توسعه آن چیز بدی بود، آمریکا نباید بیش از 100 نیروگاه هسته‌ای تأسیس می‌کرد.
این کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک تصریح کرد: هرچند آن‌ها داشتن بمب هسته‌ای و به کارگیری آن را برای خود بد نمی‌دانند. آمریکا حتی حاضر نیست دست از توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود بردارد.

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: آن‌ها چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمانی که ایران جمعیتی در حدود 30 میلیون نفر داشت و از منابع نفتی خود تا به حد امروز استفاده نمی‌کرد، داشتن 14 هزار مگاوات برای برق هسته‌ای ایران را ضروری تشخیص داده بودند؛ بنابراین اگر بخواهیم به آن توصیه عمل کنیم، ضمن این که جمعیت ایران دو برابر شده است و مقدار قابل توجهی از نفت و گاز مورد مصرف قرار گرفته این رقم چند برابر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقاضای آمریکا برای عدم توسعه ظرفیت‌‌های صلح‌آمیز هسته‌ای مغایر با معاهده ان.پی.تی است و ارزشی ندارد؛ بنابراین بهتر است آمریکا خواستار جمع‌آوری سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی باشد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار