کلیک در مفاصل عارضه چندانی ندارد

کلیک در مفاصل فایده‌ای ندارد و صرفا یک احساس روانی و تصور باطل است.

محمد اکبری، فیزیوتراپ در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: صداهای طبیعی و غیر طبیعی مفصلی انواع زیادی دارند. صدا دادن یا کلیک در مفاصل کوچک به علت کشیدن و یا ایجاد یک فشار منفی به مفاصل ایجاد می‌شود که در پی آن بخشی از مایعات داخل مفصل به گاز تبدیل می‌شود.

اکبری، اضافه کرد: مفاصل کوچک شامل بند انگشتان دست و پا و مفاصل مچ دست می‌شود و  معمولا کلیک در این نوع مفاصل رخ می‌دهد زیرا با فشار کم می‌توان در آنها صدا ایجاد کرد. در مفاصلی از جمله کمر و زانو کلیک به ندرت انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: کلیک در مفاصل فایده‌ای ندارد و فقط یک احساس روانی و یک تصور باطل است که در ذهن افراد وجود دارد، البته تکرار آن نیز نمی‌تواند نقش سوء قابل توجهی داشته باشد ولی چون این کار همراه کشش کپسول مفصلی است، ممکن است که در افزایش انعطاف آنها و شل شدن آنها موثر باشد که در پی آن مفصل ثبات خود را از دست می‌دهد و مستعد آسیب می‌شود.

اکبری، تصریح کرد: روزی 5 الی 10 کلیک در کوتاه مدت عارضه چندانی ندارد اما با تکرار زیاد، غضروف مفصلی و مفصل دچار مشکل می‌شود. درمان این عادت نسبتا نادرست به دست متخصصین درمان‌های دستی انجام می‌شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار