امروز صورت گرفت؛

سازمان فنی و حرفه ای و شرکت سفرکارت ملی تفاهم نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شرکت سرمایه‌گذاری سفرکارت ملی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و شرکت سرمایه‌گذاری سفر کارت ملی در راستای سیاست‌های کلی اشتغال در جهت گسترش و استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی دارای مزیت گردشگری و همچنین در جهت توسعه صنعت گردشگری و نیز استفاده از قابلیت‌های مراکز اقامتی و پذیرایی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این برنامه با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از مباحث جدی مطرح شده در شورای اشتغال است، اظهار کرد: متاسفانه به این موضوع طی سال‌های گذشته باید توجه جدی می‌شد و در حال حاضر باید امکاناتی را برای توجه ویژه به این موضوع فراهم کنیم.

وی در ادامه افزود: یک استراتژی در همین زمینه این است که توریسم خارجی را به سمتی ببریم که به داخل کشور جذب شود.

پرند همچنین اضافه کرد: متاسفانه موضوع دیگری که در کشور وجود دارد، این است که عده‌ای به سفر به خارج از کشور تمایل پیدا کرده‌اند که این موضوع صنعت گردشگری را دچار مشکل می‌کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه در حوزه‌ی گردشگری و ایران گردی باید برنامه ریزی حرفه‌ای شود، گفت: یکی از برنامه ریزی‌های مورد نیاز در این زمینه، آموزش است، چرا که آموزش یکی از مهمترین مباحث در حوزه‌ هتل داری است که ما به این موضوع توجه ویژه‌ای نداشته‌ایم.
وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای هفتصد مرکز دولتی و چهارده هزار آموزشگاه‌ آزاد دارد که دو میلیون نفر  در این آموزشگاه‌ها، آموزش می‌بینند که این تفاهم نامه باعث می‌شود که این افراد از سفر کارت ملی بهره مند شده و صنعت گردشگری کشور توسعه یابد.

پرند در خصوص تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای در این تفاهم نامه یادآور شد: تهیه، تدوین و بازنگری استاندارد‌های مهارت، برگزاری آزمون و ارائه گواهی نامه‌ مهارت، ارائه دوره‌های آموزشی کوتاه  جمله آنهاست.مدت برای کارکنان شرکت، برگزاری آزمون‌های بین المللی به منظور اعزام نیروی کار به خارج از کشور و تربیت و آموزش مربیان حرفه‌ای از جمله تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای در این تفاهم نامه است.

وی همچنین به طرح امید اشاره و افزود:در طرح امید که همان اپراتور ملی یادگیری دانش‌بنیان است، به دنبال این هستیم  که یک شبکه اجتماعی بزرگی برای آموزش ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح یک طرح اشتغال‌زاست بیان کرد: در این طرح 12 فعالیت تعریف شده که خدمات رفاهی، کارت بیمه، کارت آزمون و خدمات سلامت است.

مصطفی قهرمانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی نیز در این مراسم گفت: فعالیت شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی از سال 86 در قالب یک شرکت مستقل شروع شد.

وی در ادامه عنوان کرد: تا کنون 3 میلیون و 200 هزار کارت سفر تخفیف دار بین هموطنان توزیع شده است اما متاسفانه به دلایلی تنها 800 کارت فعال داریم که به ارائه خدمت به هموطنان می‌پردازد.

قهرمانی تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده در این تفاهم نامه، شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی به مجموعه کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، خدمات تخفیف دار سفر ارائه می‌کند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی در خصوص تعهدات این شرکت گفت: همکاری در اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مرتبط با جهانگردی و هتل داری، پذیرش کار آموزان آموزش دیده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در هتل‌ها و مهمانسرا‌های تحت پوشش و شناسایی و آینده پژوهی مشاغل در حوزه‌های مختلف صنعتی توریسم از جمله تعهدات شرکت سفر کارت ملی در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار