به مناسبت روز درختکاری؛

به دست خود درختی می نشانم ؛ به پایش جوی آبی می کشانم

درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پُرثمرترین نعمت های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می ‌سازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛ ایجاد جنگل‌های مصنوعی و فضای سبز در اطراف شهرهای بزرگ به تاسیس کارخانجات تولید اکسیژن می ماند. از سوی دیگر به منزله ریه های یک شهر تلقی شده و نقش مهمی را در تامین سلامت اعضای جامعه ایفا می کنند.

در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور به مناسبت هفته منابع طبیعی در روز درختکاری جشن کاشت درخت برگزارمی شود.

معاون فنی اداره منابع طیبعی استان کرمانشاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران می گوید: 400 هزار اصله درخت در نخستین روز هفته منابع طبیعی در سطح استان کرمانشاه با عنوان نهضت سبز کاشته می شود.

به گفته شیخ ویسی این درختان شامل گونه های اقاقیا ،زبان گنجشگ،افرا ،ارغوان ،اکالیپتوس است که به دو نوع درختان سردسیری و گرمسیری تقسیم می شود.

وی در ادامه گفتگو می گوید:این درختان در محوطه کارخانه ها ،پادگان های نظامی ،پارک های شهری، پارک های جنگلی و مسیر راه های اصلی غرس می شودو تعدادی نیز در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد تا افرادی که مایل به کاشت درخت هستند از توزیع درخت بهره مند شوند.

باتوجه به اهمیت فراوان درختان در سلامت جامعه برنامه های سال آینده اداره منابع طبیعی استان را برای افزایش فضای سبز جویا شدیم.

معاون فنی اداره منابع طبیعی استان کرمانشاه در این باره گفت: امسال نیز در دو منطقه استان کرمانشاه 3 میلیون اصله نهال پرورش داده میشود  تا در روز درختکاری سال 94 کاشته شوند.

این مقام مسئول منطقه سردسیری اسلام آباد و منطقه گرمسیری سرپل ذهاب را دو منطقه پرورش اصله نهال در استان عنوان کرد.

روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام بگذاریم و آن را احیاء کنیم و این نعمات های الهی را با دقت بیشتری نگه داری کنیم .


انتهای پیام/ق

برچسب ها: کرمانشاه ، درخت ، پای ، جو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.