برقی:

از منفی 23 ساله ها توقع معجزه نداشته باشید/حریفان آسیایی‌مان ناشناخته هستند

تمرینات تیم ملی والیبال بانوان زیر 23 سال کشورمان در تهران دنبال می‌شود.

از منفی 23 ساله ها توقع معجزه نداشته باشید/حریفان آسیایی‌مان ناشناخته هستندعباس برقی، مشاور فنی تیم ملی بانوان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تمرینات تیم‌های ملی بانوان رده‌های سنی زیر 23 سال و بزرگسالان به دلیل داشتن تعداد زیاد بازیکن مشترک، به طور هم زمان در سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مرحله از اردوهای تمرینی 18  بازیکن از رده سنی زیر 23 سال و 10 بازیکن رده سنی بزرگسالان هستند و از میان آنها برای حضور در قالب‌ها قهرمانی زیر 23 سال زنان آسیا برترین‌ها انتخاب خواهند شد.
 
وی خاطر نشان کرد: مسابقات این رده سنی برای نخستین بار در سطح قاره کهن برگزار می‌شود و ما هم برای اولین بار تیم ملی آن را تشکیل داده‌ایم با توجه به شرایط موجود تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات از نظر سطح کیفی تا حدودی ناشناخته هستند و این مساله کارمان را سخت‌تر می‌کند. البته اگر یک نگاه کلی داشته باشیم می‌توانیم به سطح تیم‌های شرکت کننده و در مسابقات  قهرمانی سال گذشته در رده سنی جوانان را ارزیابی کرده و به شناخت نسبی از تیم‌ها برسیم.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان در ادامه اظهار داشت: بانوان رده سنی زیر 23 سال ایران از نظر فنی با دختران رده بزرگسالان هم فاصله زیادی دارند. برگزاری اردوی مشترک و انجام بازی‌های دوستانه میان 2 تیم به نوعی سطح جوانترهای تیم ملی را ارتقاء می‌دهد. 

برقی گفت: ما تا شروع مسابقات قهرمانی زیر 23 سال زنان آسیا فقط 2 ماه فرصت داریم که در این مدت هم متاسفانه تعطیلات نوروز در پیش است و مجبوریم چند روزی را هم تعطیل باشیم با وجود زمان کمی که در اختیارمان تمرینات را فشرده و سنگین دنبال می‌کنیم امیدوارم بتوانم تا زمان شروع مسابقات آسیایی به مرز آمادگی مطلوب دست پیدا کنیم. البته در نخستین دوره حضور تیم ملی زیر 23 سال بانوان ایران نباید کسی از ملی پوشان توقع کسب عنوان خاصی را داشته باشد به طور حتم در سنوات آینده وضعیت بهتر خواهد شد و با قدرت بالاتری به مصاف حریفان آسیایی خود خواهیم رفت.
 
مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان زیر 23 سال در ادامه اظهار داشت: متاسفانه برخی از این ملی پوشان در لیگ دسته یک بازی می‌کردند، برخی دیگر از ملی پوشان هم که در  لیگ برتر حضور داشتند. اکثرا نیمکت نشین بوده‌اند به همین دلیل برای رسیدن به شرایط مطلوب و ایده آل نیاز به زمان و تمرین بسیار زیاد دارند.

برقی در خصوص ملاک انتخاب دعوت‌شدگان به اردوهای تمرینی اظهار داشت: در طول مسابقات قهرمان کشوری و لیگ والیبال بانوان علاوه برآیتم‌های فنی و تکنیکی وضعیت جسمانی بازیکنان را نیز مورد ارزیابی  قرار دادیم میانگین قدی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی در حال حاضر 180سانتی متر است برای انتخاب بهترین‌ها علاوه بر قد،  پرش بازیکنان را نیز  مد نظر قرار خواهیم داد.

وی در خاتمه گفت: ملاک تعیین کننده سطح ورزش تیم ملی بزرگسالان آن رشته  است در حال حاضر، تیم ملی والیبال بانوان ایران جایگاه  هفتم را در قاره آسیا به خود اختصاص داده است با وجود چنین شرایطی  نباید از دختران زیر 23 سال ملی پوش در نخستین حضورشان در مسابقات قهرمانی آسیا توقع کسب نتیجه‌ای فارق العاده و معجزه داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.