حجت‌الاسلام صادقی مطرح کرد؛

استقبال چشمگیر کارکنان قوه قضاییه از مسابقات قرآنی

معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: استقبال از مسابقات قرآنی امسال بیشتر از سال پیش بود و حدود 8 هزار نفر در مسابقات شرکت کردند.

استقبال چشمگیر کارکنان قوه قضاییه از مسابقات قرآنی

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، معاون فرهنگی قوه قضاییه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضاییه با اشاره به حضور 8 هزار نفر در این مسابقات گفت: در بهار امسال مسابقات مرحله اول با حضور 6 هزار 922 نفر از شهرستان، 720 نفر از سازمان‌ها و 162 نفر از ستادها برگزار شد و مراحل بعدی در تابستان و پاییز برگزار گشت و امروز مراسم تقدیر از برگزیدگان برتر مسابقات هستیم.

وی با اشاره به این که 38 درصد از شرکت کنندگان خانم‌ها بودند گفت: این موضوع یکی از مسائلی است که امسال محقق شده است و خانم‌ها برای اولین بار است که در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام هادی صادقی افزود: 167 نفر به دور نهایی این مسابقات راه پیدا کردند که 103 برادر و 164 خواهر بودند؛ در شرایط برتر به ترتیب 92 نفر از استان‌ها 53 نفر از سازمان‌ها و 21 نفر از حوزه ستادی بودند که در این میان سازمان پزشکی قانونی با 9 نفر سازمان بازرسی کل 7 نفر، سازمان قضایی نیروهای مسلح 9 نفر سازمان زندان‌ها 20 نفر و سازمان ثبت 7 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به این که این معاوت تنها به برگزاری مسابقات قرآنی اکتفا نکرده است، گفت: برنامه بعدی بردن قرآن به میان خانواده‌های کارکنان است و در سال آتی مسابقاتی برای خانواده‌ها خواهیم داشت و هدف ما از این گونه برنامه‌ها این است که انسان با قرآن محشور شود و سعی کند به اخلاق قرآنی مزین گردد، زیرا قرآن برای درس و فهم آمده است.

صادقی گفت: برای دست یافتن به حقایق قرآنی باید طبق گفته قرآن از مسیری حرکت کرد که متناسب با قرآن باشد؛ بزرگان آموخته‌اند که این مسیر توجه، تذکر، تقوا و پرهیزگاری است تا دریچه‌های معانی بر روی اهل تقوا پوشیده شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: قرآن تنها توجه و تذکر و تعقل نیست بلکه باید از این موضوعات راهی آغاز کرد و به سوی حقیقت ام‌الکتابی آن رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به قرآن بسیار سازنده است و تذکر مفاهیم آن و انس با قرآن بسیار سازنده بوده و سلوک معنوی را فراهم می‌کند و اگر آموختن قرآن با توجه و انس باشد خداوند الهاماتش به سمت ما می‌فرستد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار