مديرعامل شرکت ملی گاز ايران گفت: افزايش تحويل گاز به نيروگاه‌های کشور و جايگزينی اين مقدار سوخت پاک با سوخت‌های مايع منجر به صرفه جويی 10 ميليارد دلاری برای کشور شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، عراقی اظهار داشت: تحويل گاز به نيروگاهها در 339 روز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 13 ميليارد مترمکعب افزايش يافته که اين مقدار افزايش جايگزين سوختهاي مايع شده است.

مديرعامل شرکت ملی گاز ايران افزود: تحويل اين مقدار گاز به بخش نيروگاهي در تاريخ صنعت گاز بي سابقه بوده و اين روند با هدف کاهش مصرف سوختهاي مايع و کاهش آلودگي هوا ادامه مي يابد.

افزايش 40 ميليون مترمکعبي تحويل گاز به نيروگاهها

وي يادآور شد: از ابتداي امسال تا سوم اسفند بصورت ميانگين روزانه 140 ميليون مترمکعب گاز به نيروگاهها تحويل شده که اين مقدار در مدت مشابه پارسال 100 ميليون مترمکعب بوده است.

به گفته وي، باتوجه به برابري ارزش حرارتي گاز با سوختهاي مايع از مصرف همين مقدار فرآورده در نيروگاهها جلوگيري شده که علاوه بر صرفه جويي اقتصادي تاثير چشمگيري در کاهش آلودگي داشته است.

تحويل 50 ميليارد مترمکعب گاز به نيروگاهها

معاون وزير نفت تاکيد کرد: از ابتداي امسال، 47 ميليارد مترمکعب گاز به نيروگاهها تحويل شده و بر اساس پيش بيني اين مقدار تا پايان امسال به مرز 50 ميليارد مترمکعب مي رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صرفه جویی ، گاز ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار