كشف نقاشی گرانبهای «پیكاسو» در نیویورك

نقاشی دزدیده شده « پیكاسو» با نام «آرایشگر» به ارزش چند میلیون دلار پس از ١٠ سال در نیویورك كشف و به جایگاه اصلی خود در فرانسه بازگردانده شد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت دیلی؛ نقاشی معروف "پابلو پیكاسو" كه در حدود یك دهه پیش از انباری در پاریس دزدیده شده بود  در شهر نیویورك كشف و به دولت فرانسه بازگردانده شد.

این اثر یك صد ساله كه  به سبك كوبیسم كشیده  شده ماه دسامبر سال گذشته از طریق ناوگان دریائی به صورت قاچاقی وارد آمریكا شد. بر روی جعبه مشكوك محتوی نقاشی برچسبی با عنوان هدیه دست ساز تعطیلات به ارزش ٣٧ دلار زده شده بود كه خیلی زود توسط گمرك آمریكا شناسایی و  پس از بازجویی های امنیتی، كشف ومورد ضبط قرار گرفت.

"لورتا لینچ" وكیل و نماینده حوزه شرقی نیویورك اظهار داشت: این نقاشی رنگ روغن در سال ١٩١١ بر روی بومی با ابعاد ٣٣ در ٤٦ سانتیمتر كشیده شده و از اموال موزه هنرهای معاصر پاریس محسوب می شد. آخرین بار این نقاشی در مونیخ آلمان به نمایش گذاشته شد و پس از آن به انبار مركز "ژرژ پمپیدو" در پاریس منتقل گشت. مقامات زمانی از گم شدن این نقاشی باخبر شدند كه در سال ٢٠١١ درخواستی مبنی بر عاریه گرفتن نقاشی دریافت كردند و موفق نشدند آن را در انبار پیدا كنند.

به گفته كارشناسان این نقاشی میلیون‌ها دلار ارزش دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار