واحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت تدوین استراتژی‌های بلند‌مدت برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از مهم‌ترین الزامات اقتصاد مقاومتی تدوین استراتژی‌های بلند‌مدت و تهیه نقشه راه در حوزه‌های نظری و عملی است که در دهه پیشرفت و عدالت برای دستیابی به برنامه‌های کلان اقتصادی در چشم‌انداز 20 ساله روی آن تاکید شده است.

"محمد واحدی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای پیروی از الگوی اقتصاد بومی و برآمده از فرهنگ یک ملت است،‌ گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها و تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است.

وی افزود: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تاکید شود. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: در  سیاست اقتصاد مقاومتی، برای رد کردن فشارها و عبور از سختی‌ها و رسیدن به نقاط مثبت مقاومت ملی نیاز است. 

واحدی با بیان اینکه در مسئله اقتصاد مقاومتی اهدافی چون بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله مد نظر است، تصریح کرد: تامین شرایط و فعال‌سازی تمامی امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور با اهداف توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای جوانان و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی، می‌تواند از محورهای اقتصاد مقاومتی باشد. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه از مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو در اقتصاد مقاومتی محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد داخل است، گفت: از الزامات پیاده‌سازی این برنامه تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت‌پذیری اقتصاد برای اجرای این برنامه‌ها است.  

واحدی با بیان اینکه مبادله نیروی کار و حضور اتباع مجاز در نهایت موجب ارزآوری شده و به نفع اقتصاد کشور است، مطرح کرد: آنچه به بازار کسب و کار کشور آسیب می رساند، حضور اتباع بیگانه غیر مجاز در کشور است که نرخ بیکاری را افزایش می‌دهد. 

وی افزود: اگر به تولیدات داخلی توجه شود، کارخانه‌جات ما نیروی کار بیشتری را جذب کرده و بهره‌وری کار نیز افزایش می‌یابد، بنابراین با این روند دست‌مزدها با هزینه‌های زندگی تناسب پیدا می‌کند. 

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: تخصیص بهینه منابع، ارتقاء قابلیت رقابت‌پذیری، سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و افزایش تولید ملی، بدون توسعه و پیشرفت بخش خصوصی میسر نیست.  

واحدی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین الزامات اقتصاد مقاومتی تدوین استراتژی‌های بلند‌مدت اقتصادی، تهیه نقشه راه در حوزه‌های نظری و عملی است که در دهه پیشرفت و عدالت برای دستیابی به برنامه‌های کلان اقتصادی در چشم‌انداز 20 ساله بر روی آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه آگاهی مردم از نتایج اقدامات در زمینه اقتصاد مقاومتی مخاطرات را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی عموم مردم از نتایج سایر برنامه‌های کنونی و گذشته، هم‌چون خوصی‌سازی و به‌ویژه هدف‌مندسازی یارانه‌ها، بسیار سودمند است و باید توجه داشت که اعتماد عمومی، مهم ترین رکن و بستر به ثمر رسیدن هر برنامه‌ای است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار