ایرج راد در مراسم تشیع بهرام ریحانی گفت: متاسفم که سرطان در کشور ما همچون سرماخوردگی زیاد شده و مردم ما با این بیماری از بین می‌روند.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران صبح امروز مراسم تشیع بهرام ریحانی هنرمند جوان عرصه تئاتر با حضور اتابک نادری ایرج راد مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی علیرضا نادری نمایشنامه‌نویس و دیگر هنرمندان برگزار شد. 

اتابک نادری بازیگر سینما  تئاتر و تلویزیون اجرای این برنامه را برعهده داشت عنوان کرد: من به عنوان نماینده خانواده تئاتر در گذشت بهرام ریحانی را به جامعه هنری تسلیت می‌گویم اکنون باید به عنوان مجری احساساتم را کنترل کنم اما بهرام دوستم بود و تحمل این غم برایم سخت است. 

وی ادامه داد: بهرام 16 سال در عرصه تئاتر فعالیت کرد و پانتومیم با استاد خمسه شروع کرده بود و بعد وارد تئاتر خیابانی شد و وقتی از بیماری‌اش مطلع شد امیدش را از دست نداد. 

نادری تصریح کرد: بهرام ریحانی اجراهای مختلف و خیرخواهانه‌ای برای کودکان سرطانی داشت و آخرین اجرایش در تالار حافظ در 33 دوره از جشنواره تئاتر فجر بود. 

مهدی شفیعی مدیری مرکزهنرهای نمایشی در ادامه مراسم عنوان کرد: بهرام ریحانی تا یک ماه پیش کار تئاتر اجرا می‌کرد و وقتی شنیدم برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر شیمی‌درمانی‌اش را به تاخیر انداخته به او گفتم سلامتی‌‌ات مهمتر است اما او گفت قسم می‌خورم وقتی بر روی صحنه هستم احساس مریضی و درد نمی‌کنم. 

وی ادامه داد: بهرام ریحانی آرامش را روی صحنه درک کرده بود و من بیش از همه به خواهرانش تسلیت می‌گویم. 

علیرضا نادری نمایشنامه نویس و کارگردان عنوان کرد: بهرام اگر نمی‌خواست نمی‌مرد و من به خواهرانش تسلیت می‌گویم و آنها را به صبر دعوت می‌کنم. 

وی ادامه داد: مدتها فکر می‌کنم چرا فرهنگ و هنر دچار سرطان شده‌اند ما تریبون داریم اما واقعیت آن است که اکنون 6 میلیون نفر از مردم دچار سرطان شدند و حکومت وظیفه دارد بهداشت و آموزش و امنیت را تامین کند. 

وی افزود: من به نیابت فرهنگ و هنر جامعه می‌گویم بهداشت وجود ندارد. 

نادری در پایان یادداشت‌هایی که بهرام ریحانی در طول بیماریش نوشته بود را خواند. 

«مهدی شفیعی»: «بهرام ریحانی» آرامش را بر روی صحنه درک کرد / ایرج راد ؛ سرطان همچون سرماخوردگی شده است + دست‌نوشته‌ها

«مهدی شفیعی»: «بهرام ریحانی» آرامش را بر روی صحنه درک کرد / ایرج راد ؛ سرطان همچون سرماخوردگی شده است + دست‌نوشته‌ها

ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر در این مراسم گفت: بهرام هم رفت در حالی که همین چند ماه پیش در مراسم تشیع مجید بهرامی صحبت می‌کرد من متاسفم سرطان همچون سرماخوردگی زیاد شده و مردم از سرطان از بین می‌روند.

وی افزود: اکنون مدتی است بیمه هنرمندان قطع شده و درمان هنرمندان بیماری خاص نیز به تعویق افتاده. 

راد تصریح کرد: من نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد نوشتم چرا ما دیگر کاری از دستمان برنمی‌آید مردم باید کمک کنند و همین امروز مراسمی در مشهد برای برطرف مسائل بیماریهای خاص برگزار می‌شود که من هم به این مراسم خواهم رفت. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار