رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

«داوری» نیازی به تشریفات خاص ندارد

یک حقوقدان گفت: هدف از تشکیل اتاق داوری در راستای دعوت کردن و سوق دادن مردم برای حل دعاوی‌ آنها از طریق داوری است، زیرا در داوری نیازی به رعایت تشریفات آیین دادرسی نیست.

«محمد رسولی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افتتاح کانون داوری، گفت: قانون آیین دادرسی به موضوع داوری پرداخته شده است.
 
وی ادامه داد: در فقه و عرف جامعه ما از گذشته داوری وجود داشته و در بسیاری از اوقات مردم اختلافاتشان را از این طریق حل می‌کردند.
 
این حقوقدان تصریح کرد: هدف از تشکیل اتاق داوری در راستای دعوت کردن و سوق دادن مردم برای حل دعاوی‌ آنها از طریق داوری است، زیرا در داوری نیازی به رعایت تشریفات آیین دادرسی نیست.
 
رسولی با اشاره به تفاوت داور منتخب از سوی کانون وکلا با یک داور عادی، اظهار کرد: داوری که تحت نظر کانون وکلا انتخاب می‌شود در واقع با یک داور عرفی و عادی متفاوت است به این دلیل که این داور ضمن این که تشریفات دادرسی را ندارد، اما یک حقوقدان و از دست اندرکاران قضات و وکالت است.
 
وی افزود: مشکلی که از طریق داوری توسط یک یا چند داور کارشناس حقوقی انجام می‌شود، ممکن است با چند ماه دوندگی در دادگاه‌ها حل نشود.
 
این حقوقدان در پایان خاطر نشان کرد: در داوری وقتی دو طرف داور را تعیین می‌کنند، دیگر راه اعتراض و مراحل بعدی بسته می‌شود، چرا که این داور منتخب کانون وکلاست، ‌بنابراین نظر و رأی وی حقوقی و عادلانه‌تر است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: رسولی ، قوه ، اتاق ، داوری ، وکلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار