پلیس قاتل نوجوان سياه پوست آمریکایی محاکمه نمی‎شود

مامور پلیس آمریکایی که نوجوان سیاه پوست آمریکایی را در سال ۲۰۱۲ میلادی به ضرب گلوله به قتل رسانده است، در دادگاه محاکمه نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد مامور محلی پلیس آمریکا که ترایوون مارتین نوجوان سیاه پوست آمریکایی را در سال ۲۰۱۲ میلادی به ضرب گلوله به قتل رسانده است، در دادگاه محاکمه نخواهد شد. 

این تصمیم در روزهای آخر فعالیت «اریک هولدر» دادستان عمومی کنونی آمریکا و در حالی اعلام شد که خشونت و تیراندازی ماموران پلیس آمریکا به رنگین پوستان در این کشور به ویژه پس از حادثه فرگوسن به شدت در کانون توجه عموم قرار گرفته است. 

این مامور محلی پلیس آمریکا ادعا می‌کند که «ترایون مارتین» جوان غیرمسلح هفده ساله را در دفاع از خود در یک شهرک در منطقه سنفورد فلوریدا کشته است. این در حالی است که اسناد دادگاه تایید می‌کند ترایوون مارتین غیرمسلح بوده است. 

پس از آنکه دادگاه ایالت فلوریدا در ژوئیه ۲۰۱۳ میلادی متهم شدن مارتین به قتل را رد کرده بود خانواده این نوجوان سیاه پوست برای برقراری عدالت تنها به دادگاه فدرال امید داشتند. 

تحقیقات دادگاه فدرال درباره اینکه زیمرمن به علت مسایل نژادی این قتل را مرتکب شده است نیز بی‌نتیجه ماند چرا که اثبات این ادعا از نظر معیار حقوقی بسیار دشوار است و دادستان‌های فدرال در ‌‌نهایت اعلام کردند برای آنکه اثبات کنند زیمرمن به خاطر سیاه پوست بودن این نوجوان وی را کشته است مدارک کافی در دست ندارند. 

والدین «ترایوون مارتین» پس از دیدار با مسئولان وزارت دادگستری آمریکا در میامی بسیار متاثر بودند و نمی‌توانستند با خبرنگاران صحبت کنند با این حال «بن کرامپ» وکیل این خانواده گفت صدور این حکم به رغم اینکه غیرمنتظره نبود، رویدادی بسیار سنگین برای این خانواده است. 

وی گفت آنچه مسئولان دستگاه قضایی به خانواده ترایوون گفتند این بود که جای اظهارات ترایوون در این پرونده خالی است و مدارکی برای اقامه اتهام وجود ندارد. این واقعا یک تراژدی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار