حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در جمع خبرنگاران:

تولیدات ضدفرهنگ با فیلترینگ هوشمند روبرو خواهند شد/ نظام پولی و بانکی کشور معیوب است

وزیر دادگستری با بیان این که تولیدات ضدفرهنگی بیشتر حریم کودکان را مورد تعرض قرار می‌دهند، گفت: در صورت گسترش این تولیدات، دولت از طریق فیلترهای هوشمند با تولیدات ضدفرهنگی مقابله خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی»در چهارمین نشست نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان که در روز سه‌شنبه 5 اسفند در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ها و تولیدات ضدفرهنگی که در برخی از شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود اظهار داشت: آنچه که ضدفرهنگ و ضداخلاق باشد، باید مورد بررسی قرار و این مصونیت برای شهروندان ما چه کودک،‌ نوجوان، ‌زن و مرد فرق نمی‌کند اما این طبیعی است که ما نسبت به حقوق کودکان حساس‌ترین چرا که آنان به حفاظت بیشتری نیاز دارند.
 
وزیر دادگستری با تأکید بر این که حریم کودکان بیشتر مورد تعرض قرار می‌گیرد، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این تعرض موضوعات و تولیدات ضدفرهنگی در شبکه‌های ارتباطی و مجازی است که دولت با جدیت تلاش می‌کند با فیلترهای هوشمند و طبقه‌بندی دسترسی به شبکه‌های اینترنتی،راه‌های مسدود کردنش را فراهم سازد.
 
وی اضافه کرد: مسدود کردن تولیدات ضدفرهنگی جزو تصمیمات کلی نظام است چرا که اجازه نمی‌دهیم امنیت روانی اخلاقی جامعه ما مورد تعرض قرار بگیرد.

وزیر دادگستری درباره وضعیت کودکان سرپرست خانوار اظهار داشت: بر سر این موضوع اختلاف‌نظرهایی وجود دارد و ما نمی‌توانیم مبنای فقهی داشته باشیم و البته نمی‌توانیم مبنای حقوقی را نفی کنیم.

وی اضافه کرد: فردی که به سن ازدواج رسیده دادگاه فقهی موضوع را پیگیری می‌کند و حقوقدانان ما نیز قبول دارند که باید در قانون دقت بیشتری انجام شود و ملاحظات را در قانون بیاورند.

وزیر دادگستری همچنین درباره دادن وام‌های بدون وثیقه برخی از بانک‌های کشور اظهار داشت: در این راستا تعویق در بازپرداخت‌ها بیشتر مورد توجه است و این وامی که گرفته می‌شود برای امروز نیست و فرد از بانک‌های خصوصی دریافت کرده و دولت در آن دخالتی نداشته است و باید تعقیب حقوقی انجام شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه دادن وام‌های بزرگ مشکلات عدیده‌ای را در جامعه به وجود می‌آورد و این نشان از معیوب بودن نظام پولی و بانکی نظام ماست.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی درباره بررسی کارگروه ویژه صیانت از محیط زیست برای مقابله با ریزگردها خاطرنشان کرد: در جلسات آتی این موضوع همچنان پیگیری خواهد شد، البته دولت تمام تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهد و فقط موضوع ریزگردها نیست، جنگل‌ها، مراتع، آلودگی هوا از موضوعات اساسی و جدی است که بسیار مهم و نگران‌کننده است که متأسفانه سالیانی از آنان غفلت شده و باید همت جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار