با همکاری شبکه الجزیره با روزنامه گاردین

صدها اسناد فوق سرّی منتشر می‌شود/ از پیام موساد درخصوص ایران تا تلاش آمریکا برای ارتباط با حماس

بخش پژوهشی شبکه الجزیره با دست یابی به صدها اسناد اطلاعاتی فوق سرّی، قرار است با همکاری روزنامه گاردین، اقدام به انتشار صدها اسناد اطلاعاتی فوق سری کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره، این شبکه گزارش داد که واحد پژوهشی الجزیره که توانسته است به صدها اسناد اطلاعاتی فوق سری متعلق به دستگاه‌های اطلاعاتی جهان، دست پیدا کند، قرار است در سلسله گزارشهایی در روزهای آینده با همکاری روزنامه گاردین، این اسناد اطلاعاتی را منتشر کند.

الجزیره گزارش داد که این اسناد اطلاعاتی که الجزیره به آن دست یافته، شامل صدها اسناد اطلاعاتی است که از سوی شبکه های جاسوسی در جهان صادر شده است و فرصت بی نظیری را برای آشنایی با تعامل‌ میان کارکنان شبکه های جاسوسی که ارتباط نزدیکی با دنیای سیاست دارند، می‌دهد.

الجزیره اعلام کرده است که واحد پژوهشی شبکه الجزیره با همکاری روزنامه گاردین قرار است این اسناد را با عنوان "تلگراف های جاسوسی" منتشر کند و تاریخ این اسناد اطلاعاتی مربوط به سالهای 2006 تا دسامبر 2014 است.

الجزیره سپس به نمونه ای از این اسناد که قرار است منتشر شود اشاره می‌کند و می گوید که یکی از این پیام ها و تلگراف ها، پیام سازمان جاسوسی اسرائیل(موساد) به هم‌پیمانان این رژیم است که در آن اذعان کرده که ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست؛ و این تنها یک ماه قبل از آن است که بنیامین نتانیاهو با اعلام هشدار درباره ایران مدعی می‌شود که ایران یک سال تا ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد.

الجزیره همچنین می‌گوید که مدارک و اسنادی که الجزیره به آن دست یافته، جزئیات تلاش های دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای ارتباط مستقیم گرفتن با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را با وجود اینکه آمریکا آن را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده، فاش می کند.

این اسناد همچنین به مدارکی پیرامون جنگ اطلاعاتی میان غرب و کره شمالی نیز اشاره می کند.

از سوی دیگر، این اسناد، داده های اطلاعاتی نیز درباره فعالیت های القاعده در جنوب آفریقا پس از حملات 11 سپتامبر می‌دهد و این در حالی است که آمریکا تأکید دارد که خطر القاعده در جنوب آفریقا مهم نیست.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار