مک کين: از عملکرد اوباما درباره اوکراين شرمنده هستم

سناتور آمریکایی از رویکرد اوباما درباره بحران اوکراین انتقاد کرد و اعلام کرد از عملکرد دولت آمریکا در خصوص اوکراین شرمنده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان،سناتور " جان مک کین" از رویکرد اوباما درباره بحران اوکراین انتقاد کرد.

 جمهوری خواهان آمریکا همواره تاکید داشته اند "باراک اوباما "رئیس جمهور آمریکا باید مواضع تندتری علیه روسیه درباره بحران اوکراین اتخاذ کند.

روز گذشته سناتور جان مک کین رئیس جمهوری خواه کمیته نیروهای مسلح آمریکا که از منتقدان اصلی سیاستهای اوباما است در گفتگو با شبکه تلویزیونی "سی بی اس" آمریکا گفت از عملکرد کشورش درباره مسئله اوکراین شرمنده است. به گفته مک کین، اوضاع در اوکراین روز به روز بدتر می شود و آمریکا باید به دولت اوکراین سلاح بدهد تا بتواند از خودش در مقابل روسیه دفاع کند. 

مک کین گفت:" اوکراین خواستار آن نشده است که نیروهای پیاده نظام آمریکا در این کشور استقرار پیدا کنند. مسئله مطرح، استقرار نیروهای پیاده نظام آمریکا در اوکراین است. اوکراینی ها می خواهند آمریکا به کشورشان سلاح بدهند تا آنها بتوانند از خودشان دفاع کنند. اوکراینی ها کشتار می شوند. نیروی نظامی و ارتش اوکراین بسیار ناتوان شده است. عملکرد آمریکا درباره اوکراین، فصلی شرم آور از سیاستهای واشنگتن است. من از عملکرد کشورم دراین قضیه، شرمنده هستم. من از عملکرد رئیس جمهور کشورم شرمنده هستم. من از عملکرد خودم نیز شرمنده هستم زیرا برای کمک به مردم اوکراین، کارهای بیشتری انجام نداده ام . وضع مردم اوکراین بسیار بسیار تاسف آور است."

مک کین در بخش دیگری از این مصاحبه تلویزیونی مدعی شد:" روسیه تاوقتی بتواند تجاوز کند و با آن مقابله نشود ، این تجاوزها ادامه خواهد داد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار