نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به مقوله آموزش در کشور گفت: مدیریت دانش بنیان برگرفته از قرآن است و نباید فراموش کرد رفتاری که با علم همراه نباشد، صحیح نیست.

مدیریت دانش بنیان برگرفته از قرآن استبه گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم اولین جشنواره تجلیل از برترین‌های تربیت اسلامی شهر تهران با تشکر از مسئولان برگزارکننده گفت: برگزاری چنین مراسمی گامی ارزشمند در جهت فراهم آوردن بستر لازم برای نیروهای تاثیرگذار و فعال در حوزه رشد فرهنگ و اخلاق است.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: باید توجه داشت که عالم ماده،‌ عالم تحول و تغییر است و همه می‌توانند تغییرات را مشاهده کنند، منشا تغییر و تحول در واقعیت پدیده‌های مادی نهفته است.

ابوترابی‌فرد در ادامه افزود: موجودات مادی دارای دو حیثیت هستند،‌ حیثیت وجدان و فعلیت و حیثیت استعداد و قوه.

وی بیان داشت: پدیده‌های مادی تنها فعلیت محز نیستند بلکه پیوند قوه و استعداد و فعل وجود دارد که زمینه‌ساز تغییر و تحول است، البته برخی از پدیده‌ها از استعداد بیشتری برخوردارند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: آموزه‌های دینی به ما این نکته مهم را یادآوری می کند که انسان از نعمت بزرگی به نام استعداد برخوردار است و این استعداد متراکم شده موجب می شود که انسان به کمالات بالا دست یابد و از افتخار خلیفه الله برخوردار شود.

نائب رئیس مجلس افزود: به فعلیت رسیدن استعدادها از طریق طبیعت ممکن می‌شود و تربیت می‌تواند استعداد را به فعلیت برساند.

وی گفت: به هر میزانی که تربیت کامل‌تر و از معرفت بیشتری برخوردار باشد و عزم راسخی برای انجام آن وجود داشته باشد موضوع تربیت به صورت موفقیت آمیزی انجام می‌شود.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر لزوم توجه فراوان به موضوع دانش اظهار داشت: این که در حال حاضر بشر در زمینه اکتشافات موفق‌تر عمل می‌کند به دلیل این است که دانش او رشد یافته و نباید فراموش کرد در گذشته بسیاری از رموز عالم پنهان بود.

وی ادامه داد: خداوند متعال که خود را مربی انسان نامیده در قله تدبیر و رحمت این کار بزرگ را انجام می‌دهد و کسانی که خویشتن را تحت تربیت خداوند یکتا قرار دهند به معنای واقعی کلمه بستر به فعلیت رسیدن استعدادهای آن‌ها فراهم می‌شود.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: هر چه انسان به خدا نزدیکتر شود،‌ می‌تواند به مربی شایسته‌ای تبدیل شود.

نائب رئیس مجلس با تاکید بر این نکته که نباید فرصت‌ها را از دست داد، افزود: اولین قدم برای کسی که دغدغه‌های دیگران را دارد آن است که صادقانه دغدغه تربیت خود را داشته باشد و ابتدا تلاش کند خود به طور صحیحی آموزش و تربیت یابد.

وی افزود: مربی پرورشی آنگاه در دغدغه تربیت دانش آموزان صادق است که ابتدا دغدغه تربیت خود را داشته باشد.

نائب رئیس مجلس گفت: اخوی بزرگم در زمان اسارت در زندان‌های عراق به نحوی عمل می‌کرد که دشمنان نیز تربیت می‌یافتند به طور مثال زمانی یک شکنجه‌گر عراقی 100 ضربه کابل به او زد تا اراده او را بشکند اما او مقاوم بود و زمانی که کابل شکنجه به زمین افتاد آنگاه به شکنجه‌گر عراقی تقدیم کرد که این موضوع باعث شد او شیفته این رفتار محبت‌آمیز شود و تحت تربیت قرار گیرد و تحقیقا تمامی نمایندگان صلیب سرخ در عراق از رفتارهای برادر آزاده‌ام تعریف کردند و یکی از آن‌ها عنوان داشته که کاش اروپا 2 مربی مانند ابوترابی داشت.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: باید برای اصلاح خود در تمامی جهات مانند اصلاح رفتار تلاش کرد و برای انجام این مهم باید علم داشت و سعی کرد تمامی تصمیمات بر مبنای دانش باشد.

وی افزود: مدیریت دانش بنیان برگرفته از قرآن است و نباید فراموش کرد رفتاری که با علم همراه نباشد صحیح نیست.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه باید برای تربیت خود اهمیت قائل شد، گفت: حاج آقا بهجت اظهار می‌کردند که بسیاری از من طلب نصیحت می‌کنند و من به آن‌ها می‌گویم شما سعی کنید مانند من نباشید بلکه سعی کنید سلمان و ابوذر شوید.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هر صورت باید تمامی ما تلاش کنیم با علم آموزی به پیشرفت دست یابیم.

پایان پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار