یونسی در نشست خبری:

اعتدال را نمی‌توان یک گفتمان معرفی کرد/سیاست کلی "ندا" همکاری با اصلاح‌طلبان است

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت:‌ سیاست کلی و عمومی حزب ندا همکاری و هماهنگی با سایر احزاب اصلاح‌طلب است و در همین راستا درخواستی را مبنی بر عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارائه داده‌ایم.

اعتدال را نمی‌توان یک گفتمان معرفی کرد/سیاست کلی

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسن یونسی" سخنگوی حزب ندای ایرانیان در نشست خبری و با بیان این که سیاست کلی و عمومی حزب ندای ایرانیان همکاری و هماهنگی با سایر احزاب اصلاح‌طلب است، اظهار داشت: در همین راستا درخواستی را مبنی بر عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارائه داده‌ایم.

وی افزود: شرط لازم برای عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات،‌ اخذ پروانه دائمی برای یک حزب است.

یونسی با ذکر این مطلب که هدف حزب ندای ایرانیان استفاده حداقلی از ظرفیت‌های قانونی برای سیاست‌ورزی از جمله انتخابات است، گفت: حتماً از انتخابات برای سیاست‌ورزی استفاده خواهیم کرد اما در حال حاضر و در خصوص جزئیات این سیاست‌ورزی نمی‌توانم صحبت کنم.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که نوع رویکرد و تعامل حزب ندای ایرانیان با اصلاح‌طلبان نسل اول – با وجود این که اصلاح‌طلبان نسل اول‌، انتقادهای شدیدی نسبت به شکل‌گیری حزب ندا داشته‌اند – چگونه خواهد بود، گفت: من این صحبت را قبول ندارم؛ معمولاً صداهای منتقد بلندتر و بیشتر شنیده می‌شود؛ بخش قابل توجهی از جریان اصلاحات همراهی و همدلی خود را با اندیشه‌ها و مواضع حزب ندا اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همواره احزاب جدید در شرف تأسیس از سوی احزاب و گروه‌های دیگر با ابهام مواجه می‌شوند؛ در سالیان اخیر شاهد یک نوع رکود در رویش احزاب بودیم و طبیعی است که شکل‌گیری احزابی همچون ندا سوالات بسیاری را در ذهن‌ها به وجود خواهد آورد و در این فضا هر حزب دیگری هم که بخواهد ایجاد شود، قطعاً با این سوالات روبرو خواهد شد.

یونسی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که آیا هدف حزب ندای ایرانیان پل زدن میان حاکمیت و نیروهای ریزش یافته اصلاح‌طلب است یا خیر، گفت: پل زدن میان جامعه و نهادهای قدرت باید از وظایف عمده احزاب باشد و ما هم طبیعتاً پیگیر این نقش هستیم؛ اما حزب ندای ایرانیان یک کارکرد ویژه نیز دارد و آن هم این که مقدمات لازم را برای ورود نسل بزرگ و سرمایه عظیمی از نخبگان جوان به عرصه خدمتگزاری فراهم آورد.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در همین باره افزود: جمع کثیری از نخبگان گمنام در حال فعالیت و همکاری با حزب ندا هستند.

وی در ادامه اظهاراتش و با اشاره به این مطلب که اعتدال را نمی‌توانیم یک گفتمان تعریف کنیم، گفت: تئوریسین‌های نزدیک به دولت نیز بر عدم نقش‌آفرینی اعتدال به عنوان یک گفتمان صحه می‌گذارند؛ در حقیقت اعتدال نوعی متد و روش معرفی کننده است.

یونسی افزود: همچنان اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی دو گفتمان اصلی در فضای کشور هستند و انتخابات آینده مجلس نیز از میان این دو گفتمان شکل خواهد گرفت.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در خصوص رویکرد حزب ندای ایرانیان نسبت به دولت یازدهم ابراز کرد: رویکرد حزب ندای ایرانیان نسبت به دولت یک رویکرد حمایتی است؛ ما رویکرد دولت را برای کشور مفید و مثبت ارزیابی می‌کنیم اما هرجایی که شاهد کوتاهی دولت در حفظ حقوق مردم باشیم، انتقادات خود را به طور شفاف اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهاراتش با تأکید بر این که دولت یازدهم قادر بود در حوزه سیاست داخلی بهتر از آن چیزی که تاکنون عمل کرده، اقدام نماید، گفت: دولت یازدهم با مشکلاتی که از دولت‌های قبل رسیده دست و پنجه نرم کرده و همین موضوع ایجاب می‌کند که ما مطالبات خود را از دولت با شدت و هدت کمتری دنبال کنیم.

یونسی با اشاره به این که حزب ندای ایرانیان از نیروهایی تشکیل شده است که نسبت به سایر احزاب از سن کمتری برخوردارند، خاطرنشان کرد:‌ همین نیروهای به نسبت جوان در حوزه‌های مختلف از دانش بالایی برخوردار هستند و ما به همین دلیل در شورای سیاست‌گذاری حزب، دفاتر زیادی از جمله دفتر اقتصادی و دفتر توسعه حزب را پایه‌گذاری نموده‌ایم و این نیروهای جوان تحصیل کرده، جذب نیروها را برعهده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار