رئیس دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات:

موظف به پیگیری فعالیت های انرژی های تجدید پذیر در منطقه هستیم

علی عباسپور گفت: با توجه به دریافت کرسی های انرژی تجدید پذیر از سوی یونسکو، موظف به پیگیری فعالیت های انرژی های تجدید پذیر در منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاراندکتر علی عباسپور رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در همایش ملی انجمن متخصصان محیط زیست که در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد  گفت: دانشکده محیط زیست به عنوان اولین دانشکده مرتبط با موضوعات محیط زیست است و اولین مرکز تحقیقات در این زمینه نیز در این دانشکده راه اندازی شد. 

وی افزود : ما افتخار داریم که با توجه به تلاش هایمان ، کرسی انرژی تجدید پذیر از طرف یونسکو به ما تعلق گرفته و این دانشگاه موظف شده فعالیت های انرژی تجدید پذیر را در سطح منطقه هماهنگ کند البته این فعالیت ها در یک مقطعی از زمان دچار رکود شده بود اما با حمایت های دکتر میرزاده دوباره این فعالیت ها احیا شد. 

دکتر عباسپور با اشاره به ادامه پروژه‌های متوقف شده در این واحد دانشگاهی گفت: پروژه‌های استفاده از ذرات نانورس، استفاده از مواد پلیمر برای کاهش ریزگردها، استفاده از سیستم‌های زمین گرمایی برای کاهش مصرف انرژی، مشارکت در پروژه مزرعه بادی وغیره احیاء شده است توسعه پایدار بر اساس برنامه ششم توسعه کشور است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران بیستمین همایش توسعه پایدار و محیط زیست با محورهای محیط زیست انسانی، انرژی و توسعه پایدار، میط زیست طبیعی و تنوع زیستی، همکاری های منطقه ای، اقتصاد سبز و آب محیط زیست و توسعه پایدار امروز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و تا فردا ادامه دارد.

بنا به این گزارش: در این همایش رئیس انجمن متخصصان محیط زیست و دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند

نماینده UNDP در ایران:
فعالیت های دیپلماتیک ایران بر دو محور حل بحران ریز گردها و تامین  آب دریاچه هامون متمرکز شود
نماینده UNDP در ایران با اشاره  به سابقه ایران در بهره گیری از دیپلماسی در مناسبات بین المللی زیست محیطی در کنوانسیون های رامسر و دریای خزر، ادامه داد: با توجه به شرایط امروز،  باید فعالیت های ایران بر دو محور برقراری ارتباط با دیگر کشورها برای حل بحران ریز گرد و گفتگو با همسایه ی شرقی در مورد مشکل تامین  آب دریاچه هامون و سد دوستی  متمرکز شود.

 دکتر گری لوئیس نماینده UNDP در ایران در بیستمین همایش ملی انجمن متخصصان محیط زیست ایران با عنوان " توسعه پایدار و محیط زیست، چالش ها و راهکارهای ملی و منطقه ای" از همکاری های سازمان ملل متحد با جمهوری اسلامی ایران برای پیش بینی بارش و تغییرات دمایی  خبر داد و تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد آینده ای گرمتر و خشکتر در انتظار ایران است.

وی  با اشاره به چالش های زیست محیطی موجود در ایران از جمله خشک شدن دریاچه های ارومیه و هامون و زاینده رود، کاهش منابع آبی کشاورزان در شهرهای مختلف نظیر شیراز و پایین رفتن سطح آب در شهرهای بزرگ همچون مشهد، گفت: نحوه برخورد با این مسائل یک روی این مشکلات و توجه به تغییر اقلیم، روی دیگر آن را تشکیل می دهد.

نماینده UNDP در ایران با بیان اینکه ایران در منطقه ای گرم و خشک واقع شده است ، اظهار داشت: ادامه روند گرم شدن زمین و بروز خشکسالی ، موجب ایجاد بحران صلح و امنیت به دلیل بروز تعارضات منطقه ای و بین المللی در رقابت در دستیابی به منابع، می شود.  

دکتر گری لوئیس کشورهای مختلف دنیا را در قبال معضلات زیست محیطی  مسئول دانست و افزود: راه حل برون رفت از چالش های محیط زیست، اتخاذ دیپلماسی منطقی و معقول برای مطابقت با تغییر اقلیم جهانی است.

وی از تاکیدات دکتر روحانی، رئیس جمهوری و دکتر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مورد امنیت محیط زیست  یاد کرد و گفت: برخوردها باید از حالت منفعلانه خارج شود و در این راستا حمایت و حضور دانشگاهیان و متخصصان محیط زیست ضروری است.

نماینده UNDP در ایران مسائل مربوط به محیط زیست را محدود به مرزها ندانست و تصریح کرد: نه تنها دیپلماسی قادر به کمک به محیط زیست است بلکه، محیط زیست پاک و سالم با از بین بردن تعارضات بین المللی موجب  کاهش فشار وارده بر دیپلماسی می شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار