امواج HIFU ، روشی نوین برای مرگ سلولهای چربی

یکی از این روشهای کاربردی برای از بین بردن سلول های چربی استفاده از امواجی به نام HIFU برای از بین بردن سلولهای چربی می باشد.

دکتر نیاز محمدزاده هنرور، متخصص تغذیه و رژیم درمانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت:علت اصلی چاقی های موضعی و مقاوم سلولهای چربی  تشکیل شده در قسمتهای خاص بدن می باشند این سلولهای در طی رژیم های لاغری از نظر اندازه کاهش می یابند.

متاسفانه تعداد این سلولهای در حین کاهش وزن تغییر نکرده و ثابت باقی می ماند، این امر منجر به شکل گیری روشهای نوین در کاهش و از بین بردن این سلولهای مقاوم گردیده است که یکی از این روشها استفاده از امواجی به نام HIFU برای از بین بردن سلولهای چربی می باشد .

وی افزود:  استفاده از امواج HIFU  بر تکنولوژی مدرن ، به روز و پیشرفته اولترا سوند متمرکز است، در این روش در مدت زمان بسیار کوتاه با ایجاد فشار منفی در داخل سلول های  چربی و ایجاد حباب های افزایش یابنده در داخل سلول های چربی و عدم تحمل افزایش حجم ایجاد شده در سلولهای چربی باعث نابودی و انفجار بدون بازگشت چربی و سلول های چربی میگردد و چربی های آزاد شده از سلول های نابود شده چربی به حالت مایع در می آید.

لازم بذکر است که این روش در کنار رژیم های غذایی اختصاصی و فعالیت بدنی دارای اثرات ماندگار می باشد 

دکتر هنرور تصریح کرد: دستگاه اولترا زد از جمله دستگاههایی می باشد که  با ایجاد امواج HIFU یا همان امواج اولترا سوند یا تمرکز و تراکم بالا باعث تحریک پر قدرت فیبروبلاستها گردیده و ادعای می گردد که در همان جلسه جراحی ، کلاژن سازی و لیفتینگ پر قدرت پوستی آغاز می گردد که نتیجه آن شروع لیفتینگ پوست همزمان با عمل جراحی لاغری و کاهش سایز بیمار میباشد، این دستگاه  بر خلاف سیستمهای اولترا سوند قدیمی که توانایی تنظیم فرکانس و توان خروجی را نداشتند و از امواج عرضی استفاده می کردند، توانایی تنظیم فرکانس بین 26 تا 50 کیلو هرتز را داشته و قدرت خروجی دستگاه از 0 تا 100 وات قابل تنظیم است .

ضمنا  این تکنیک بر خلاف سیستمهای اولترا سوند از نوع طولی با ایمنی بالا می باشد که باعث تخریب سلول های چربی بدون آسیب به سایر بافتها می گردد.و  امواج اولترا سوند تخصص به 2 صورت مستمر و پالسی تولید می کند که نوع مستمر انرژی بالاتری داشته و برای درمان مناطق بزرگ با سرعت بالا کاربرد دارد . ضمن اینکه نوع پالسی برای مناطق ظریف و نازک مثل غیغب و با 6 تکه کردن شکم کاربرد دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۰۲:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید
من دچار مشکل چاقی موضعی شدید هستم
لطفا ادرس و شماره همراه این پزشک رو به ایمیلم ارسال کنید تا با این روش مشکلم رو حل کنم.... ممنون
آخرین اخبار