تردد در جاده های اردبیل؛

تردد در جاده های استان اردبیل با زنجیر چرخ امکان پذیر است

فرمانده پلیس راه استان اردبیل از تردد در جاده های کوهستانی و صعب العبور استان اردبیل به دلیل وزش باد همراه با برف و کولاک را فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر دانست.

تردد در جاده های استان اردبیل با زنجیر چرخ امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سرهنگ معراج ظهیری، اظهار داشت: در گردنه الماس و صائین و همچنین قسمتی از گردنه حیران این وضعیت متفاوت جوی را شاهد هستیم به طوری که کاهش دید و احتمال وقوع حوادث رانندگی احساس می شود به همین دلیل از رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند انتظار می رود سفرهای خود را به تاخیر انداخته و یا در صورت ضرورت با احتیاط بیشتر و تجهیزات زمستانی تردد کنند.

وی گفت: در اکثر گردنه‌های صعب العبور این استان در کنار و بوران شدید و کاهش دیدی که وجود دارد نمک پاشی نیز به دلیل وضعیت سخت یخبندان که در جاده‌ها وجود دارد انجام نشده ولی تمام راهداران تلاش شان بر این است تا راههای اصلی باز نگه داشته شده و از بسته شدن آن ها جلوگیری کنند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: به دلیل حاکم شدن این شرایط در شب گذشته چندین دستگاه تریلی و خودروی سنگین در این مسیرها قیچی کردند و امکان تردد آنها وجود نداشته که سعی شد با کمک راهداران این افراد در محل های موقت بین راهی اسکان داده شوند .

وی از رانندگان خواست تا علاوه بر زنجیر چرخ و تجهیزات مورد نیاز سوخت اضافی ، پوشاک و خوراک به همره داشته باشند.

آمادگی 20 پایگاه جمعیت هلال احمر در جاده های استان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آمادگی این جمعیت در جاده‌های استان خبر داد و افزود: 20 پایگاه امداد و نجات در جاده های استان به هموطنان و مسافران در جاده ها امداد رسانی می کنند.

بهرام غیبی افزود: 120 امدادگر در جاده های استان در حال فعالیت و امدادرسانی هستند.

وی گفت: امدادگران هلال احمر استان اردبیل به صدها مسافر و رانندگان خودروهای سبک و سنگین که در جاده ها گیر کرده بودند اسکان و مواد غذایی در اختیار آنها گذاشته اند.

امداد رسانی به 200 خودرو در راه مانده در شهرستان نیر

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر از امدادرسانی به 200خودروی در راه مانده از دیروز تاکنون خبر داد و گفت: ماموران اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر در تلاش هستند تمامی راههای مواصلاتی فرعی و روستایی شهرستان را بازگشایی نمایند.

مهارتی افزود: بارش برف سنگین که از دیروز در شهرستان نیر شروع به بارش کرده است هم اکنون هم ادامه دارد و باعث کندی رفت و آمد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی شهرستان شده است.

وی همچنین از امدادرسانی به 70خودروی در راه مانده و اسکان 35خانواده درپایگاه این جمعیت در صائین خبر داد و گفت: با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان نیر یک زن باردار به مرکز استان انتقال داده شد.

بارش برف همراه با کولاک در آخرین روزهای سال اهالی گرمی را غافلگیر کرد

در حالی که آخرین ماه سال را پشت سر می گذاریم و چندین روز به آغاز سال نو باقی است بارش برف شدید پس از مدتها انتظار همراه با کولاک مردم گرمی را غافگیر کرد.

بارش برف شدید همراه با کولاک که از دیشب در گرمی آغاز شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد علی رغم غافلگیری شهروندان موجب خوشحالی آنان بویژه کشاورزان شد و موجب تلطیفی هوا گردید.

اکیپهای شهرداری متشکل از گریدر و ماشینهای نمک پاشی از دیشب در معابر و خیابانهای اصلی شهر حاضر شده و به بازگشایی مسیر های تردد خودروها و معابر اقدام کردند.

بارش مداوم برف در شهرستان گرمی از دیشب راه‌های مواصلاتی بسياری از روستاهای اين شهرستان به دليل گل ‌و لای بسته شده است که با تلاش نيروهای راهداری در حال بازگشایی است .

بارش برف همچون مرهمی بر دل کشاورزان و باغداران مشگین شهر

بدنبال بارش برف در شهرستان مشگین شهر موجی از خوشحالی این منطقه را فراگرفت .

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر در روزهای اخیر افزایش دمای هوا موجب گل دهی تدریجی برخی از درختان میوه در این شهرستان و موجب نگرانی باغداران شده بود.

احمد شهریار افزود: کارشناسان عقیده دارند،کاهش محسوس دما و بارش برف که از دیشب در شهرستان آغاز شده موجب به تاخیر افتادن زمان گل دهی درختان و افزایش راندمان محصولات کشاورزی خواهد شد.

انتهای پیام/زا

برچسب ها: اردبیل ، تردد ، جاده های ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.