دبیر علمی سمپوزیوم بیماریهای قلبی عروقی:

کلسترول بالا منجر به سکته قلبی می‌شود

شایعترین علت این بیماریهای ژنتیکی است، ژنهای معیوب در این افراد باعث ایجاد کلسترول بالا می‌شود و در نهایت سکته قلبی برای فرد بوجود می‌آید، علاوه بر آن بیماری مادرزادی عروق کرونر نیز سبب بیماریهای قلبی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مسعود اسلامی، دبیر علمی سمپوزیوم بیماریهای قلبی عروقی در جمع خبرنگاران با اشاره به روشهای جدید درمان کلسترول خون عنوان کرد: داروهای جدیدی برای کنترل کلسترول خون ساخته شده است، این داروها در کاهش کلسترول خون تاثیر می‌گذارند و در کشور ما وجود دارند  و اخیرا وارد بازار شده است.

وی افزود: نوعی آنتی بادی است که بر علیه گیرنده‌های کلسترول خون در کبد عمل می‌کند و می‌تواند به طور چشمگیری باعث کاهش کلسترول خون شود.داروی مونوکلونال آنتی بادی داروی جدیدی است که هنوز وارد بازار دنیا نشده و نتایج آزمایشگاهی تاثیر آن را بر روی کاهش کلسترول خون نشان می‌دهد این دارو در سال آینده وارد بازار دنیا می‌شود.

دبیر علمی سمپوزیوم بیماریهای قلبی عروقی با اشاره به عوامل ایجاد بیماریهای قلبی عروقی اظهار داشت: فشار خون شریانی باعث ایجاد بیماری قلبی عروقی می‌شود و در 70 درصد مواقع یا داروی آن اصلا مصرف نمی‌شود یا کنترل مناسب روی آن وجود ندارد. همچنین استرس‌هایی که به افسردگی منجر می‌شوند ریسک سکته قلبی را افزایش می‌دهند.

اسلامی، ادامه داد: استعمال دخانیات بخصوص افزایش مصرف قلیان در جوانان خطرناک است و یک بار مصرف آن معادل کشیدن 80 تا 300 نخ سیگار است.

وی با اشاره به علل بروز سکته قلبی در جوان عنوان کرد: شایعترین علت این بیماریهای ژنتیکی است، ژنهای معیوب در این افراد باعث ایجاد کلسترول بالا می‌شود و در نهایت سکته قلبی برای فرد بوجود می‌آید، علاوه بر آن بیماری مادرزادی عروق کرونر نیز سبب بیماریهای قلبی می‌شود.

دبیر علمی سمپوزیوم بیماریهای قلبی عروقی تصریح کرد: مصرف آسپرین تنها به بیمارانی که بیماری قلبی آنها ثابت شده است یا بیماران دیابتی که در معرض سکته قلبی قرار دارند توصیه می‌شود.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.