اردبیل پایلوت مشاغل خانگی ؛

استان اردبیل پایلوت مشاغل خانگی می شود

پیرموذن نماینده مردم اردبیل نیر نمین سرعین درمجلس شورای اسلامی گفت: باتوافقات انجام شده استان اردبیل پایلوت مشاغل خانگی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ استان اردبیل یکی از قطب های تولید صنایع دستی درکشور به شمارمی رود وهنرمندان استان اردبیل در تولید صنایع دستی مهارت فوق العاده دارند.

در روستاهای استان اردبیل تولید مشاغل خانگی ازجمله گلیم بافی ، فرش بافی، پرورش قارچ ، تابلوفرش، تابلوهای زینتی از اهمییت وجایگاه ویژه ای برخوردار است.

یکی از راهکارهای توسعه اشتغال وپویایی اقتصاد در مناطق محروم توسعه مشاغل خانگی است که دراین راستا روستاهای استان اردبیل پیشگام بوده اند.

توسعه مشاغل خانگی علاوه بر معرفی صنایع دستی استان اردبیل درکشور و دنیا می تواند درآمد خوبی برای جوانان منطقه ایجاد کند.

اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی در اردبیل

استانداراردبیل با اشاره به اهمیت توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: جهت توسعه مشاغل خانگی و رونق اقتصاد در مناطق محروم و روستایی تسهیلات کم بهره به تولید کنند گان مشاغل خانگی اعطا می شود.

روستاییان وجوانان می توانند با دریافت تسهیلات کم بهره و با هزینه بسیار کم میتوانند برای خود اشتغالزایی ایجاد کنند ودرآمد خوبی برای خود داشته باشند.

امروزه یکی از راهکارهای توسعه اشتغال توسعه مشاغل خانگی در استان است که در این راستا در استان اردبیل گام های اساسی برداشته شده است.

صادرات فرش وتابلوی دست باف مشگین شهر به کشورهای همجوار

فرماندار مشگین شهر گفت: هنرمندان مشگین شهری و ارشقی درتولید صنایع دستی به ویژه تابلو فرش و فرش دست باف مهارت خاصی دارند وتولیدات هنرمندان مشگین شهری و ارشقی به کشورهای همجوار صادر می شود .

هم اکنون آثار هنری وصنایع دستی هنرمندان اردبیلی درنمایشگاه های بین المللی به نمایش گذاشته می شود وطرفداران زیادی در سراسر دنیادارد.

درحال حاضر بیش از 10هزار نفر در شهرستان مشگین شهر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که امیدواریم با اعطای به موقع تسهیلات شاهد تحول عظیمی در توسعه مشاغل خانگی باشیم .

توسعه مشاغل خانگی یکی ازراهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی وپویایی اشتغال است که امیدواریم حمایت های لازم دراین راستا صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.