تلویزیون فرانسه:

نفوذ بوکوحرام در جامعه نیجر

به گفته مقامات دولتی در نیجر، گروه بوکوحرام با نفوذ در جامعه این کشور شمار زیادی از اتباع نیجری را جذب خود کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: کامرون صحنه نبرد بین نیروهای بوکوحرام و نیروهای دولتی بود. 82 تن از نیروهای بوکوحرام و پنج نفر از نیروهای دولتی در این نبردها کشته شدند. رئیس جمهوری نیجر روز  سه شنبه در برابر هزاران تن از مردم این کشور که در نیامی پایتخت علیه جنایات بوکوحرام تظاهرات می کردند،گفت، نیجر گورستان بوکوحرام خواهد شد. نیجر در هفته های اخیر شاهد حملات بوکوحرام بوده است. پس از این حملات، هراس بر دل مردم سایر شهرهای نیجر و از جمله زیندر دومین شهر بزرگ کشور سایه افکنده است. گزارشگر این شبکه گفت: این مردم 400 کیلومتر بیابان بین دیفا و زیندر را طی کرده اند. ساکنان دومین شهر بزرگ کشور از پنج حمله بوکوحرام در عرض ده روز شوکه شده اند. یک زن گفت: آن ها به سوی خانه من خمپاره شلیک کردند. خانه ام آتش گرفت و یکی از فرزندانم کشته شد. گزارشگر گفت: عایشه در دیفا یک فروشگاه داشت. شلیک گلوله های خمپاره توسط بوکوحرام از آن سوی مرزها به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن بیست و پنج نفر دیگر منتهی شد. این زن که از این حملات جان سالم به در برده است به همراه بیست و پنج تن از اعضای فامیلش به زیندر آمده است. او در این شهر به دنیا آمده است، اما اوضاع این شهر نیز بسیار خطرناک است. عایشه گفت: عوامل حملات اخیر همان ساکنان دیفا هستند. بوکوحرام برای حمله از خارج به دیفا نیامده است. 

گزارشگر افزود: نفوذ نیروهای بوکوحرام، جذب نیرو و ارتکاب حملات انتحاری تنها مسایلی هستند که مردم زیندر در باره آن صحبت می کنند. پلیس همه روزه به بازرسی تازه واردان به این شهر 350 هزار نفری مبادرت می کند. مقامات محلی بازرسی ها را اجتناب ناپذیر توصیف می کنند.  

یکی از مقامات محلی گفت: بخشی از کسانی که در دیفا جذب بوکوحرام شده اند، ساکنان زیندر هستند. ما در نبردهای دیفا متوجه شدیم که بوکوحرام در جذب نیرو و نفوذ در جامعه ما تا کجا پیش رفته است. گزارشگر گفت: به گفته مقامات محلی، شمار زیادی از نیروهای نیجری از ابتدای سال 2009 جذب بوکوحرام شده اند. در روزهای اخیر شمار زیادی از نیروهای این گروه در حوالی زیندر دستگیر شده اند. این افراد از  اتباع نیجر بودند و به سرویس های اطلاعاتی این کشور تحویل داده شده اند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار