کوچک‌زاده در تذکر شفاهی:

مخبر کمیسیون تلفیق براساس چه مرجعی آمار می‌دهد؟

یک نماینده مجلس نهم گفت: از سخنگوی کمیسیون تلفیق خواهش می‌کنم که نوبت بعد که در تریبون مجلس حاضر می‌شود مشخصا اعلام کند که مرجع ۱۵درصد عوارض و سود گمرکی اسباب‌بازی در کشور، کجا است؟

***میرحسینی***مخبر کمیسیون تلفیق براساس چه مرجعی آمار می‌دهد؟
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز در تذکری شفاهی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ گفت: متاسفانه این بند بی‌جا مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از مسائلی که‌ شان و منزلت مجلس را کاهش می‌دهد حرف غیر مستند زدن از تریبون مجلس است.

عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: آقای مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق در مخالفت با پیشنهادی که شده بود که ۱۰درصد به عوارض و مالیات بر ارزش افزوده عروسک و اسباب‌بازی اضافه شود یک عددی را بیان کردند و گفتند که فقط ۱۵درصد عوارض و سود گمرکی اسباب بازی در کشور پرداخت و بقیه قاچاق می‌شود.

کوچک‌زاده افزود: از ایشان خواهش می‌کنم که نوبت بعد که در تریبون حاضر می‌شود مشخصا اعلام کند که مرجع این عدد که به ایشان داده شده کجا است، ما بسته به اینکه موضع چیست عدد و رقم‌های من درآوردی را زیاد اعلام می‌کنیم، یک موقع می‌خواهیم به نفع واردات خودرو صحبت کنیم می‌گوییم عوارض زیاد است، کم کنیم تا رقابت زیاد شود و یک موقع به ضرر است می‌گوییم عوارض کم است باید آنرا زیاد کنیم.

وی اظهارداشت: یک بار برای همیشه مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش بیان کند که کالاهای مختلفی که وارد کشورمی شوند چند درصد از طریق قاچاق و چند درصد رسمی است.

این نماینده مجلس نهم در مجلس خاطرنشان کرد: آقای مفتح در بحث بعدی خود بفرمایند که این ۱۵درصدی که از اسباب بازی از طریق قانونی می‌آید و بقیه غیر قانونی است در چه صفحه‌ای از کدام گزارش است.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت خطاب به این نمایندگان گفت: آقای کوچک‌زاده بحثشان این بود که مخبر کمیسیون با دقت بیشتر و مستندتری صحبت کنند و من از تذکر شما تشکر دارم.

وی خطاب به مفتح گفت: آقای کوچک‌زاده می‌گوید این آمار و ارقامی که می‌گویید مستند باشد.

باهنر گفت: اینکه گفته می‌شود هر موقعی که از یک آمار استفاده می‌کنیم، معلوم است کالا‌ها با هم متفاوتند قاچاق ماشین که نمی‌تواند باشد اما متاسفانه بعضی از اجناس و کالا‌ها از طریق قاچاق وارد می‌شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ان شاالله مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یک کار میدانی انجام داده و آمار و ارقام را از دستگاه‌ها گرفته و ببیند که داستان قاچاق چه خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما یک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تاسیس کردیم قانون هم داریم ان شاالله که یک آمار دقیق تری باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار