رسایی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

شائبه توهین به امام(ره) موجب توقیف نشریه 9 دی شد/در سیاست‌های هسته‌ای قدم زدن با گرگی مثل کری پیش بینی نشده!

نماینده مردم تهران گفت: در سیاست‌های هسته‌ای نظام هیچ گام قدم زدن وزیر خارجه ایران با گرگی مثل کری پیش بینی نشده است.

شائبه توهین به امام(ره) موجب توقیف نشریه 9 دی شد/در سیاست‌های هسته‌ای قدم زدن با گرگی مثل کری پیش بینی نشده است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش انجمن جنبش دانشجویی و بیداری تمدن نوین اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص اتهامات مربوط به توقیف نشریه 9 دی اظهار داشت: معاونت مطبوعاتی برای توقیف این نشریه به دلایلی اشاره کرد از جمله آن که نشریه 9 دی در یک یادداشت مطرح کرد چرا فضا را طوری مطرح کردند که امام خمینی (ره) مجبور شد جام زهر را بنوشد به دلیل انتشار همین یادداشت معاونت مطبوعاتی اعلام کرد این شائبه توهین به امام (ره) دارد.

رسایی ادامه داد: این در حالی است که خود ارشاد اعلام کرد "شائبه توهین" به امام (ره) وجود دارد.

وی افزود: بر این اساس همین الان توهین‌کنندگان به امام خمینی (ره) در جریان دولت و در متن رسانه‌های منتسب به دولت به وفور به چشم می‌خورند به اضافه آن که وقتی که امام(ره) تعبیر جام به کار می‌برد یعنی مجبور به این کار شدم و از طرف دیگر امام (ره) در جایی دیگر می‌فرماید وقتی که امام حسن (ع) صلح کرده‌اند به دلیل حضور یاران ناشایستی بود که دور حضرت حضور داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته دومی که نشریه 9 دی منتشر کرد مربوط به زمان قدم زدن ظریف با کری بود در این یادداشت 9 دی ‌آورده است در هر قدم 9 کیلو اورانیوم سوخت.

وی ادامه داد: بر اساس این نوشته ارشاد عنوان کرد این خبر بر خلاف سیاست‌های هسته‌ای است. این در حالی است که در سیاست‌های هسته‌ای نظام هیچ گام قدم زدن وزیر خارجه ایران با گرگی مثل کری پیش بینی نشده است.

رسایی با اشاره به این که مقامات عالی نظام نیز در این خصوص به وزارت خارجه و شخص آقای ظریف بابت این رفتار تذکر دادند، اظهار داشت: معنی این رفتار در رسانه‌های بین‌المللی کوتاه آمدن ایران در برابر استکبار جهانی است و این رفتار در مذاکرات شایسته نبوده است.

رسایی در خصوص عدم حضور ابتکار در خوزستان اظهار داشت: مواقعی که مردم احساس کنند مسئولان با آن‌ها همراه هستند آن‌ها را آرام می‌سازد به عنوان مثال در دولت قبل در یکی از سفرهای دولت به استان مازندران برف شدیدی بارید که امکان حضور هواپیمای دولت نبود و دولت با ماشین به آن سفر رفت. بر همین اساس خانم ابتکار هم می‌توانست با وسیله‌ دیگری به سفر خود ادامه دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص حکم مهدی هاشمی اظهار داشت: بر اساس ادعای خود مهدی اگر فشارهای سیاسی پشت این پرونده باشد بیش از دو سال محکومیت برای وی صادر نخواهد شد، اما اگر حکم واقعی صادر شود به دلیل وجود مفاسد موجود که عمدتاً اقتصادی است و همچنین از بین بردن اسناد محرمانه است، باید حکم بیش از این‌ها صادر شود که حداقل بیست سال است.

وی در پایان این مصاحبه گفت: اگر حکم اولیه رحیمی 15 سال بود و سپس به 5 سال تخفیف یافت حکم واقعی مهدی هاشمی باید 150 باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار