وزیر ارتباطات: کار را دست مردم بدهیم خودشان می‌دانند چگونه در بازار آی.تی کار کنند

عصر امروز همان طور که پیشتر وعده داده شده بود محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت تا در مراسم اختتامیه کنفرانس وب و موبایل ایران را شرکت کند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ صحبت‌های دکتر محمود واعظی در اختتامیه این مراسم که پس از دو روز در دانشگاه شهید بهشتی پایان می‌یافت برای شرکت‌ها و فعالان حوزه آی.تی و فناوری کشور بسیار مسرت بخش بود. وی در سخنانش گفت در دو هفته اخیر از حضور در هیچ جمعی به این اندازه خرسند نشده‌ام و ادامه داد هیچگونه حریمی بین خود و شرکت‌های آی.تی نمی‌بینم و اعضای این شرکت‌ها و تمامی فعالان حوزه استارت آپ تفاوتی با کارمندان وزارتخانه ندارند.



محمود واعظی با اشاره به اینکه جوانان متخصص ما در زمینه آی.تی چیزی از خارجی‌ها کم ندارند گفت چرا باید این سرمایه‌های گرانبها از کشور خارج شوند در حالیکه می‌توان با فراهم آوردن زیر ساخت مناسب همان کارها را در ایران انجام داد. همچنین گفت در حوزه فناوری اطلاعات چند لحظه غفلت به معنی سال‌ها عقب افتادن است و خاطر نشان کرد شکوفا شدن دولت در گروی شکوفایی شما کارآفرینان، دانشجویان و فعالان آی.تی است.

وزیر ارتباطات: کار را دست مردم بدهیم خودشان می‌دانند چگونه در بازار آی.تی کار کنندواعظی با اشاره به نقش پررنگ بخش خصوصی عنوان کرد اگر کار را دست مردم بدهیم خودشان می‌دانند چه کار کنند. منظور وزیر موفقیت شرکت‌های آی.تی خصوصی طی چند سال اخیر بود و وی طی صحبت‌هایش از استارت آپ‌ها و پتانسیلی که این حرکت در کشور دارد و تاثیر اقتصادی مثبتی که می‌تواند در صنعت کشور داشته باشد یاد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنانشان افزود: زیر ساخت بسیار عقب افتاده‌ای داشتیم اما اکنون شتاب رشد آن سرعت فزاینده‌ای به خود گرفته طوری که تا پیش از این پهنای باند کشور پانصد گیگابیت بر ثانیه بود، اما اکنون تا انتهای سال جاری این رقم به ۲ هزار گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید. وی آزاد سازی نسل ۳ و ۴ اینترنت همراه را مهم‌ترین دستاورد سال جاری دانست و در صحبت‌هایش دلگرمی زیادی به فعالان عرصه فناوری داد و با اهدای جوایز به برگزیدگان مراسم و تماشای کلیپی که برای معافیت سربازی نخبگان کارآفرین ساخته شده بود سالن را ترک کرد.

گفتنی است کنفرانس وب و موبایل ایران، برترین وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل کشور را معرفی کرد و به آنها جایزه داد.

گزارش از رامین فتوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
غوابشی
۰۰:۱۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
سـلام دستتون درد نکنه باتشکر،،، ببخشید آیا در سال جدید ؟ در عید نوروز شبکه 3G همراه اول سراسری می شود؟ آیا در روستاها هم پیشتبانی دارد؟ خواهشأ پیگیری و جواب.
آخرین اخبار