رحمانی فضلی؛

اعلام آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان/ تولید مواد مخدر در افغانستان به 6400 تن رسیده است

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از اعلام آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان خبر داد و گفت: تولید 6400 تنی موادمخدر بخشی از معیشت مردم افغانستان را تامین می‌کند و باید برای کشت جایگزین، در این کشور تلاش کنیم.

اعلام آمادگی ایران برای تغییر کشت موادمخدر در افغانستان/ تولید مواد مخدر در افغانستان به 6400 تن رسیده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه‌ی دومین نشست بین المللی وزار، رئسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر کشورهای منطقه در سالن ایرانی مجامع بین المللی وزارت امور خارجه که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به نیاز اساسی کشور‌های منطقه در کاهش تولید و عرضه‌ی مواد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام فعالیت‌ها را در جهت تقویت همکاری منطقه‌ای با کشور افغانستان به منظور کاهش تولید و عرضه مواد مخدر متمرکز کرده است. 


وی افزود: دومین نشست بین المللی وزاری روسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر بین 11 کشور به منظور پی گیری استراژی‌های کاهش تولید عرضه مواد در تشکیل شده است تا همکاری کشورها در ابعاد مالی و تبادل اطلاعات مورد ارزیابی قرار بگیرد که البته در حوزه‌ی تبادل اطلاعات همکاری‌هیا خوبی صورت گرفته است. 


رحمانی فضلی تغییر الگوی کشت در افغانستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر یکی از موضوعات مهم در افغانستان، تغیرر الگوی کاشت و تامین معاش مردم این کشور است که با تولید 6 هزار و 400 تن مواد مخدر، معاش خود را تامین می‌کنند و باید تلاش کنیم تا جایگزین دیگری برای معاش کشور در نظر گرفته شود، که البته تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام گرفته است اما کشورهای ائتلاف در افغانستان همکاری مطلوبی نداشتند. 


وزیر کشور با بیان اینکه تغییر الگوی کشت باید اولویت سازمان ملل قرار گیرد، تصریح کرد: این مسئله باید در اولویت سازمان ملل باشد و ایران تمام ظرفیت‌های خود را از بازرگانان، تولید کنندگان، کشاورزان در این زمینه به کار می‌گیرد و البته نیازمند همکاری‌های بین المللی در این زمینه نیز هستیم. 


وی در ادامه افزود: به دنبال حمایت قانونی و تجهیزاتی هستیم، چرا که در استفاده از دستگاه‌های مواد یاب دچار تحریم هستیم و اگر در این زمینه حمایتی از ایران نشود، قادر به فعالیت‌های چشمگیری در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیستیم. 


رحمانی فضلی در پایان گفت: در زمینه تبادل اطلاعات نیازمند همکاری منطقه‌ای هستیم و امیدواریم در حوزه‌ی مالی، پیشگیری درمان، به دست آورد‌های خوبی به منظور کاهش این ماده افیونی در کشور و منطقه برسیم. 


انتهای پیام/

برچسب ها: فضلی ، معاش ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.