رئیس سازمان انرژی اتمی کشور:

نسل جدید سانتریفیوژها قابل قیاس با نسل‌های قبل نیست

دکتر علی‌اکبر صالحی، گفت: در سانتریفیوژهای جدید هرچه می‌گذرد، در فناوری‌های پیشرفته‌تری برای ساختشان استفاده می‌شود، بطوریکه سانتریفیوژهای جدید قابل مقایسه با نسل‌های قبل سانتریفیوژ نیست.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: در حوزه ساخت سانتریفیوژ پیشرفت‌های بسیار خوبی داریم و از نظر کیفیت قابل مقایسه با انواع قبل نیست.در سانتریفیوژهای قبلی، از تسمه برای چرخاندن موتور استفاده می‌شد ولی در انواع جدید از گیربوکس استفاده می‌کند و هرچه پیش می‌رویم از فناوری‌های جدیدتر برای ساخت سانتریفیوژ بکار می‌بریم. سانتریفیوژهای غنی سازی بالغ بر 60هزار دور در دقیقه سرعت دارد ولی سانتریفیوژهای بعدی 80 تا 100 هزار دور در دقیقه سرعت خواهد داشت.

وی ادامه داد:طی 6 ماه آینده شاهد ساخت سانتریفیوژ کوچکی که بیش از 80 هزار دور در دقیقه سرعت دارد خواهیم بود. ضمن اینکه از نظر صرفه جویی ارزی بسیار به نفع ما است و قیمت آن در مقایسه با نمونه خارجی‌اش بسیار مقرون به صرفه است و ساخت سانتریفیوژهای اتوماتیک، و رونمایی از آن تا شهریور ماه سال آینده ، بازار فروش خارجی آن را هم بدست خواهیم آورد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار