آغاز دور جدید مذاکرات صلح اوکراین از فردا‎

مذاکرات چهار جانبه صلح اوکراین برای رسیدن به آتش بس و راه حل پایدار در شرق این کشور برگزار می شود‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوت نیک؛ فردا مجددا مذاکرات صلح اوکراین با حضور روسیه ، اوکراین ، فرانسه و آلمان برگزار خواهد شد.‎

این مذاکرات که به دلیل آغاز آتش بس از ساعت صفر امروز میان روس گرایان و دولت اوکراین ، متوقف شده بود ، از فردا در حالی آغاز می شود که طی چندین ساعت گذشته ، طرفین بارها یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کرده اند.
چندین حمله موشکی و خمپاره ای به دونتسک و لوهانسک باعث شده است رهبران جدایی طلبان روس گرا و فرماندهان ارتش اوکراین ، یکیدگر را به نقض آتش بس متهم کنند.
پرونشکو رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده است که در صورت انجام آتش بس ، خودمختاری لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخته و جدایی طلبان را از پیگرد قضایی مصون نگه دارد.
بعد از امتناع ویکتور یانوکویچ از امضای قرارداد اقتصادی اوکراین با اروپا ، اعتراضات در این کشور آغاز شد.رفته رفته با دخالت کشورهای خارجی به خصوص آلمان و آمریکا ، این ناآرامی خشن تر گشته و سر انجام به برکناری شبه کودتای دولت روس گرای ویکتور یانوکویچ در اوکراین منجر شد .
به همین دلیل روابط روسیه و غرب به پایین ترین حد خود بعد از جنگ سرد رسید و طرفین تحریم های شدیدی را علیه یکدیگر وضع کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار