در صحن علنی امروز مطرح شد؛

نادران: ضرورت نطق رئیس‌جمهور پیش از رسیدگی به کلیات لایحه بودجه در مجلس/ لاریجانی: از دولت دعوت به عمل آمده بود

نماینده مردم تهران گفت: ضروری بود که امروز پیش از بررسی لایحه بودجه 94 رئیس جمهور بنابه بند "ج" ماده 112 نظرات خود را مطرح می‌کرد.

نادران: ضرورت نطق رئیس‌جمهور پیش از رسیدگی به کلیات لایحه بودجه در مجلس/ لاریجانی: از دولت دعوت به عمل آمده بود
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، الیاس نادران نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز یکشنبه 26 بهمن  که به بررسی کلیات لایحه بودجه 94 اختصاص دارد در تذکری با استناد به بند "ج" ماده 112 و ماده 186 آئین نامه داخلی مجلس گفت: بنابر ماده 186 آئین نامه داخلی مجلس در مورد تقدیم لایحه بودجه است و دولت را موظف می‌کند که لایحه بودجه را حداکثر تا پانزده آذر تقدیم مجلس کند.
 
وی افزود: این ماده می‌افزاید که هیچ عیبی ندارد که چه کسی از دولت بودجه را تسلیم مجلس می‌کند و در رابطه با ساز و کار آن هیچ بحثی نشده است.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: در بند "ج" ماده 112 بیان شده که در کلیات لایحه بودجه کل کشور پس از نطق رئیس جمهور، سخنگوی کمیسیون گزارش می‌دهد، یعنی حتما رسیدگی به کلیات بودجه با نطق رئیس جمهور باید آغاز شود چرا که علی القاعده بودجه در کلیات و جزئیات باید توسط دولت اجرایی شود و رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت نظرش را با آنچه که در کمیسیون تلفیق انجام گرفته‌ ارائه کند تا نمایندگان نیز نسبت به دیدگاه‌های دولت و کلیات بودجه مطلع شوند.
 
نادران گفت: اگر رئیس جمهور نمی‌خواهد بیاید یا هر مشکلی که وجود دارد، باید حتما هیئت رئیسه اعلام کند که ما دعوت کردیم و نیامدند؛ چون اینجا تصریح دارد لذا اگر این یک حکم بلااستفاده است آیین نامه را اصلاح کنیم.
 
لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده خاطر نشان کرد: همانطور که گفتیم رئیس جمهور می‌تواند در ابتدا در رابطه با کلیات بودجه صحبت کند، دعوت هم شده‌اند، در دولت قبل هم همین طور بود و می‌توانستند بیایند و از وقتشان استفاده کنند یا اینکه استفاده نکنند، حالا اگر صحبت نکردند اشکالی در بررسی بودجه وارد نمی‌شود و ما دعوتمان را کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار