مرگ مرموز 100 نهنگ زامور

مسئولان زلاند نو شنبه اعلام کردند که بیش از 100 عدد نهنگ زامور در یکی از سواحل آن کشور به دلائل نامعلومی جان سپردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه شنبه از ولینگتون گزارش داد که نهنگ ها جمعه خود را به ساحل 'فرول اسپلیت' در شمال جزیره 'ساث' رساندند اما با وجود بازگرداندن آنها به آبهای عمیق ؛ نهنگ ها به ساحل یادشده بازگشته و جان سپردند.

 

'آندرو لاماسون' سخنگوی 'سازمان حفظ محیط' گفت که تعداد نهنگ های تلف شده بالغ بر 103 عدد است و نزدیک به 90 عدد دیگر از نهنگ ها با وجود تلاش 150 نفر داوطلب در معرض هلاکت قرار دارند. وی اعلام کرد که تعداد زیادی از نهنگ ها جوان هستند و دچار درد و تنش های احساساتی می شوند.

 

وی مرگ این نهنگ ها را برای داوطلبان بسیار اندوهبار خواند. لاماسون یادآور شد که شنبه شب به هنگام بالا آمدن آب (مد) برای نجات آنها تلاش خواهیم کرد و اگر موفق نشویم مساله کشتن آنها از روی ترحم مطرح خواهد شد.

 

'فرول اسپلیت' در 150 کیلومتری غرب شهر گردشگری 'نلسون' است که چند بار صحنه گیرافتادن دسته جمعی نهنگ ها بوده است. براساس این گزارش ؛ در 10 سال گذشته هشت مورد از این گیرافتادن های دسته جمعی نهنگ ها رخ داده و این آخرین مورد بدترین آنها بوده است.

 

وی در ارتباط با علت مرگ آنها احتمال داد که ممکن است مساله جغرافیایی در میان باشد زیرا آنها بالقوه برای شکار ماهی می آیند و چون موفق نمی شوند ناامید شده و می میرند. 'مالاسون' ضمن ابراز بی اطلاعی از علت اصلی مرگ نهنگ ها گفت :ممکن است که بیماری ؛ آنها را به ساحل بیاورد.

 

نهنگ های زامور تا شش متر رشد می کنند و معمول ترین نوع نهنگ در آبهای زلاندنو به حساب می آیند.

برچسب ها: مرگ ، مرموز ، نهگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.