مجری پروژه اسکادا در شرکت نفت فلات قاره:

کنترل از راه دور سکوهای نفتی خلیج فارس کلید خورد

مجری پروژه اسکادا در شرکت نفت فلات قاره، گفت: در صورت اجرای کامل و نهایی پروژه SCADA در کلیه مناطق عملیاتی فلات قاره می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک مدیریت سکوهای عملیاتی به صورت کنترل از راه دور (Uman) انجام شود.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علی شفیعی، با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری که پیش از این در مناطق عملیاتی نفت فلات قاره اجرایی شده است، اظهار کرد: به دلیل مسائل فنی و تردد نفتکشها این ارتباط در بخشهایی دچار پارگی شده است و به همین دلیل در انتقال داده بخشهایی از مناطق عملیاتی با مشکلاتی روبرو هستیم.
 
شفیعی اعتبار اختصاص یافته برای اجرای پروژه اسکادا (پروژه جمع آوری، انتقال و کنترل اطلاعات چاههای تولیدی واحدهای بهره برداری نفت و گاز در مناطق عملیاتی نفت فلات قاره ایران) را ٣٤ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: با محاسبه تغییرات و برخی مسائل پیش بینی نشده، این هزینه ها به حدود ٤٠ میلیون یورو رسیده است.
 
وی با اشاره به توانمندی شرکت "کرمان تابلو" در اجرای این پروژه ، گفت: سالها روی نرم افزار این پروژه مطالعه صورت گرفته و در باره فناوری و بخش سخت افزاری این تجهیزات توانمندی قابل توجهی از نیروهای ایرانی به کار گرفته شده است.
 
مجری پروژه اسکادا در شرکت نفت فلات قاره گفت: عمر تجهیزاتی که روی سکوهای اصلی مستقر می شوند تا ٢٥ سال و بیشتر متناسب با میزان نگهداری از آنها، خواهد بود اما تجهیزات پایه ای سیستم، در صورت حفظ و نگهداری مناسب برای همیشه عمر می کنند و در عین حال امکان روزآمد کردن این تجهیزات و استفاده در مناطق دیگر نیز وجود دارد.
 
شفیعی تاکید کرد که در پروژه اسکادای فلات قاره هیچ کارشناس و نیروی خارجی حضور نداشته است و نیروهای به کار گرفته شده در این پروژه از مدتها پیش آموزشهای لازم را گذرانده اند و افزود: در صورت اجرای کامل و نهایی این پروژه می توانیم امیدوار باشیم که در آینده نزدیک مدیریت سکوهای عملیاتی به صورت بدون نیروی انسانی (Uman) اداره شود.
 
وی با اشاره به محدودیتهای اجرایی در شرایط جوی نامناسب و بد دریا، گفت: علاوه بر شرایط جوی منطقه و دریا موضوع پرداخت منابع مالی اختصاص یافته اهمیت زیادی دارد چرا که روند پرداختها در حال حاضر متناسب با برنامه و زمانبندی نیست.
 
مجری پروژه اسکادا در شرکت نفت فلات قاره، اظهار امیدواری کرد که در صورت تامین مالی به موقع، پروژه اسکادا در چهار منطقه بهرگان، سیری، خارک و تهران تا ٦ ماه نخست سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار