مانع‌تراشی "حریری" در زمینه اجرای قرارداد تسلیحاتی روسیه با لبنان

العهد با اشاره به قرارداد تسلیحاتی روسیه با لبنان نوشت: "سعد حریری" متعهد شد که دو روزه برای تحویل سلاح روسیه افتتاح حساب کند اما از یک ماه و نیم پیش تا کنون این حساب افتتاح نشده و سلاح ها هم تحویل داده نشده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، منابع روزنامه الاخبار می گویند: قرارداد تسلیحاتی روسیه با ارتش لبنان، شامل 250 فروند موشک از نوع کورنیت به همراه 24 فروند موشک انداز و شش راکت انداز با برد 40 کیلومتر و 30 هزار موشک است.

به نوشته این پایگاه، بر اساس اطلاعات به دست آمده، طرف روس خواستار پرداخت 30 درصد از قیمت قرارداد قبل از تحویل سلاح شد که پس از آن، حریری پیشنهاد پرداخت پنجاه درصد قرارداد به شرط کاهش قیمت را مطرح کرد.

حریری همچنین در آن زمان متعهد شد تا 48 ساعت آینده حساب بانکی افتتاح کند تا کار تحویل سلاح آغاز شود. موضوعی که طرف روس نیز با آن موافقت کرد. بر این اساس، فرماندهی ارتش حدود یک ماه و نیم پیش قرارداد را امضا کرد و از آن زمان، حساب افتتاح نشده و سلاح ها هم تحویل داده نشده است.

بر پایه این گزارش، منابع نظامی در عین حال که می گویند از علت تاخیر بی اطلاع هستند، تاکید کردند فرماندهی ارتش وظایف خود را در این زمینه انجام داده و اکنون به انتظار نشسته است.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار