افتتاح بزرگترین پارک "بانوان" شرق کشور

"پارک ریحانه" به عنوان بزرگترین پارک تخصصی بانوان شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،خلیل‌الله کاظمی، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در آیین افتتاح این پارک، اظهار کرد: تامین فضایی برای تفریح و ورزش بانوان مشهد همواره از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر بود، از این‌رو مدیریت شهری تصمیم به راه‌اندازی پارک ریحانه به عنوان بزرگترین پارک تخصصی بانوان شرق کشور با مساحت 22 هکتار و اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان در مشهد گرفت.

وی با بیان اینکه پارک بانوان ریحانه علاوه بر مساحت زیاد، دارای تفاوت‌ها و امکانات چشم‌گیری نسبت به سایر پارک‌های بانوان است، افزود: این پارک دارای 2000 مترمربع زمین بازی، 110 مترمربع سایت شطرنج و تنیس روی میز، دو کیلومتر لاین دوچرخه، زمین فوتبال، والیبال و بسکتبال، فضای بازی مخصوص کودکان و 3500 مترمربع پارکینگ است.

کاظمی اضافه کرد: 1550 مترمربع حصار اطراف پارک، پنج متر ارتفاع، 14 هزار مترمربع کف‌سازی معابر و 16 هزار مترمربع آسفالت از مشخصات فنی این پروژه است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین در ضلع شمالی این پارک، بازارچه خوداشتغالی بانوان سرپرست خانوار نیز راه‌اندازی شده است تا از این طریق به فروش دستاورد‌های بانوان نیز کمک شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد در زمینه افتتاح پارک ویژه بانوان و توسعه فضای سبز توجه ویژه‌ای دارد و در سال جاری نیز پنج پارک قائم، رجا، بهشت، ارم و ملت را با مساحتی بالغ بر یک هکتار ویژه بانوان مشهدی به بهره‌برداری رسانده است.

سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز با بیان اینکه در برخی فعالیت‌ها برای بانوان شاهد محدودیت بوده‌ایم، گفت: متاسفانه امور مربوط به بانوان در کلان‌شهر‌ها داری نواقصی است و باید به ساماندهی آن توجه ویژه‌ای شود.

وی اظهار کرد: از آنجایی که معمولا در کلان‌شهر‌ها شاهد نواقصی در امور مربوط به بانوان هستیم، شورای اسلامی چهارم و مدیریت شهری مشهد تصمیم بر آن دارد که در زمینه توسعه و راه‌اندازی پارک‌های مخصوص بانوان و سالن‌های سرپوشیده در مقیاس‌های شهری و منطقه‌ای اقدام کند، در سال جاری در این راستا پنج پارک یک هکتاری به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار مشهد افزود: در صورتی که به کرسی‌های دانشگاهی توجه کنیم، خواهیم دید که زنان بخش قابل توجهی را در عرصه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، پزشکی و مقامات دانشگاهی به خود اختصاص داده‌اند.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.