همزمان با جشن انقلاب اسلامی صورت گرفت

آزادی 28 زندانی دیه از ندامتگاه اراک

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی گفت: 28 زندانی دیه زندان مرکزی اراک به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آزاد شدند.

آزادی 28 زندانی دیه از ندامتگاه اراک
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «خشایار جمشیدی» مدیرعامل ستاد دیه استان مرکزی گفت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با نزدیک شدن به آغاز سال جدید، 28 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد زندان مرکزی شهرستان اراک با کمک ستاد دیه آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

مدیر عامل ستاد رسیدگی به امور دیه زندانیان جرائم غیر عمد استان مرکزی گفت: مبلغ کل بدهی این 28 زندانی که محکومین جرایم غیرعمد هستند، 24 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده که شش میلیارد و 68 میلیون ریال از محل منابع ستاد دیه کشور، و مابقی از محل منابع ستاد دیه استان تأمین شد.

وی با بیان این‌که «بخشی از مبلغ بدهی نیز از طریق اخذ رضایت شکات، منابع پرداختی خود مددجویان و منابع پرداختی توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و شرکت‌های بیمه تأمین شد» اظهار کرد: بخشی از مبلغ نیز از محل پذیرش اعسار و پرداخت وام از طریق بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تأمین شده است.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی اضافه کرد: با غینمت شمردن این فرصت باید قدردان نظام بود و در جهت زندگی سلامت و جبران گذشته خود تلاش کرد.

جمشیدی کمک به زندانیان دیه و جرائم مالی غیرعمد را امری انسانی و مقدس برشمرد و افزود: با توجه به اینکه زندانی شدن این افراد بدون هیچ‌گونه انگیزه مجرمانه و بر اثر اتفاقات، تصادفات و یا ناتوانی مالی افراد پیش آمده است تحقق آزادی آنها از زندان نیازمند عزم جدی و همت خیرین و نیکوکاران استان است.

وی با اشاره به این‌که «این گروه از زندانیان و خانواده آنها منتظر کمک‌های خیرین و نیکوکاران هستند» نهادینه شدن فرهنگ کمک به آزادی زندانیان بدهکار را مستلزم اطلاع‌رسانی گسترده در جامعه و عزم عمومی خیرین و نیکوکاران جامعه دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 145 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از محل منابع مالی ستاد دیه استان، اخذ رضایت شکات، پذیرش اعسار و پرداخت وام از طریق بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، منابع پرداختی توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی از زندان آزاد شده‌اند.

مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان جرائم غیرعمد استان مرکزی در پایان با اعلام این خبر که «تعداد 235 نفر از محکومین جرایم غیرعمد محکومیت‌های دیه، مهریه و نفقه، مالی و ... در زندان‌های استان منتظر کمک‌های خیرین هستند» از مردم خیر و نوع‌دوست استان مرکزی خواست به منظور آزادسازی زندانیان کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب سیبای 0216268687001 نزد بانک ملی ایران و شماره حساب 602006 نزد بانک کشاورزی واریز کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار