ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

«توافقِ خوب» تحریم‌ها را از بین می‌برد/ بازگشت ایران به جایگاه علمی و شرایط برابر با سایر کشورها

نماینده مردم لاهیجان معتقد است که یک توافقِ خوب بین ایران و گروه 1+5 بیش از همه منتج به زدودن و رفع یکجای تحریم‌ها خواهد بود.

«ایرج ندیمی»، نماینده مردم لاهیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد شرایط و ویژگی‌های یک توافق خوب و جامع بین ایران و گروه 1+5 گفت: توافق خوب در مبحث هسته‌ای معطوف به پذیرش توأمان چند واقعیت کلی است.
 
وی افزود: اول این که یک توافق خوب باید به ما فرصت برابر با کشورهای دیگر از جهت دستیابی به علوم و فنون را بدهد تا در شرایط برابر با دیگر کشورها قرار گیریم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر شرایط مناسب در توافق ایران و گروه 1+5 متذکر شد: دومین مورد معطوف به مباحث و حوزه‌های رفع و زدودن تحریم‌هاست.
 
ندیمی در این مورد تأکید کرد: همه تحریم‌هایی که در رابطه با ایران با توجه به موضوع هسته‌ای شکل گرفته، باید به صورت دفعی و یا حداکثر تدریجی کوتاه‌مدت برداشته شود؛ بنابراین ما به این معنا توقع نداریم که تحریم‌ها به قوت خود باقی بماند.
 
 وی بیان داشت: بنابراین عمده موارد یک توافق خوب معطوف به دفع و کاهش تحریم‌ها، بازگشت ایران به جایگاه علمی و در شرایط برابر قرار گرفتن با سایر کشورهاست.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مسئولیت دیپلمات‌های تیم مذاکره‌کننده اظهار داشت: ما در روش مذاکره خیلی با دیپلمات‌هایمان اختلاف نظر نداریم و آن چه که توقع داریم بررسی کلی موضوعات محتوای مذاکرات است؛ بدین منظور که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، عزت و مصلحت کشور در مذاکرات مدنظر قرار گیرد.
 
ندیمی افزود: حال که مقام معظم رهبری اجازه مذاکرات را به دیپلمات‌های کشورمان داده‌اند و دستیابی به توافق را قابل قبول دانسته‌اند، دیپلمات‌هایمان بایدمسیر عزتمندانه را در رسیدن به توافق نهایی مدنظر قرار دهند.
 
نماینده مردم لاهیجان در ادامه با اشاره به احتمال فرا رسیدن یک توافق خوب بین ایران و گروه 1+5 تأکید کرد: این امکان به چند دلیل قابل بررسی است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اول این که اوباما مایل است کارنامه خوبی از خود برای دموکرات‌ها تعریف کند و دوم این که دولت ایران هم تلاش جدی برای رسیدن به توافق نهایی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار