المیادین:

حمایت از فلسطین اصل تغییرناپذیر سیاست خارجی ایران است

ایران از زمان پیروزی انقلاب به حمایت از فلسطین پرداخته و همچنان این سیاست را دنبال می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "حازم کلاس" خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد: عصر روز اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 سفارت اسراییل به سفارت فلسطین تبدیل شد. ده روز بعد یاسر عرفات به ایران آمد تا سفارت را تحویل بگیرد. امروز سفارت فلسطین در مرکز تهران قرار دارد و نام و پرچم و نمادهای فلسطین در هر گوشه ایران دیده می شود. 

"صلاح الزواوی" سفیر فلسطین می گوید: مساله فلسطین برای این نظام اسلامی مساله اصلی است. گویا این انقلاب با دو پرچم اسلام و فلسطین پیروز شده است. 

المیادین ادامه داد: حمایت از فلسطین در ارکان انقلاب ایران ریشه دارد و اعتقادی ممزوج از دین و انقلاب است. 

به اعتقاد ایران راه آزادی فلسطین روشن است که آن مقاومت است. امروز، ایران فقط از پیروزی های مقاومت فلسطین در غزه سخن نمی گوید بلکه به زبان راس هرم خود مساله تسلیح کرانه باختری را هم مطرح کرده است. 

ناصرابو شریف نماینده جهاد اسلامی در تهران می گوید: ایران در تجهیز و تقویت گروههای مقاومت پیشرو بوده است و همچنان در همین خط حرکت می کند. 

خبرنگار العالم در پایان افزود: به گفته برخی از نخبگان سیاسی ایران، سیاست خارجی این کشور در امور مختلف بنابر مصالح عالی کشور دچار تغییر شده است اما مساله فلسطین و یاری رساندن به آن همچنان در اولویت سیاست خارجه ایران قرار دارد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار